تجمع اعتراضی و گزارشات کارگران، اخراج درپی اعتصاب و بلاتکلیفی آنان

چهارشنبه, 13ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

kargar-madan

تجمع اعتراضی کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی مقابل ساختمان سازمان تهیه وتولید مواد معدنی ایران برای دومین روز متوالی!

کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان سازمان تهیه وتولید مواد معدنی ایران تجمع کردند.
شب گذشته شمار دیگری ازهمکارانش به تهران آمده و به جمع آنها ملحق شدهاند.

کارگران سنگرودی حاضر در تهران تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده وپاسخ قاطعانه ای از مسئولان دریافت نکرده اند به محل سکونت خود باز نگردند.

به گزارش۱۲آبان ایلنا،یکی از کارگران با اعلام این خبر گفت: تجمع اعتراضی کارگران ذغال سنگ سنگرود در تهران در حالی وارد دومین روز شده است که روز گذشته نیز این تعداد کارگر برای تحقق خواسته هایشان مقابل ساختمان «سازمان تهیه و تولید» از زیر مجموعه های وزارت صنعت تجمع کرده بودند.

این کارگر بابیان اینکه شب گذشته شمار دیگری ازهمکارانش به تهران آمده و به جمع آنها ملحق شدهاند افزود: بدون شک همه ما منتظر پاسخ موافق مسئولان هستیم.

وی با تاکید بر مطالبات کارگران در طول مدت اقامت در تهران، گفت: در حال حاضر ۱۲۸ نفر هستیم که منتظریم تا براساس مصوبه هیات وزیران مطابق مقررات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شویم اما چون شرکت تهیه و تولید در مقام کارفرما مطالبات سازمان تامین اجتماعی را بصورت کامل پرداخت نکردهاند هیچ حکم بازنشستگی برای ما صادر نشده است.

به گفته وی یازده ماه از زمان تنظیم مصوبه ای که از سوی هیئت دولت میگذرد و در این مدت برای اجرای آن با مقامات مسئول مکاتباتی صورت گرفته است اما طولانی شدن این انتظار باعث ایجاد نگرانی در آنها شده است.

این کارگر با بیان اینکه ما خواهان پیگیری برای وصول مطالبات خود هستیم، افزود: کارگران سنگرودی حاضر در تهران تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده وپاسخ قاطعانه ای از مسئولان دریافت نکرده اند به محل سکونت خود باز نگردند.

***
درپی اعتصاب ۳۲روزه کارگران قطار شهری اهواز بخشی از حقوق عقب مانده شان پرداخت شد!

احتمال اخراج ۳۶۰ نفرازکارگران پیمانکاری شرکت کیسون!

کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز روز گذشته همزمان با دریافت ۶ ماه مزد معوقه، از احتمال اخراج ۳۶۰ نفر از همکاران خود باخبر شدند.

به گزارش۱۲آبان ایلنا، روز گذشته۱۱آبان، معادل ۶ ماه از دستمزد کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز به دنبال اعتصابشان از روز دهم مهرماه در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه مزد معوقه ، پرداخت شد.

از قرار معلوم این مطالبات از سوی شهرداری اهواز و از محل مطالبات پیمانکار پروژه قطار شهری پرداخت شده است.

برپایه این گزارش،پس از پرداخت این مطالبات به کارگران قطار شهری اهواز گفته شده است که ممکن است در روزهای آینده ۳۶۰ نفر از همکاران آنها اخراج شوند.

کارگران قطار شهری اهواز که شمار آنها تا حدود هزار نفر هم گزارش شده است میگویند از آنجا که همه ما به صورت قرارداد موقت کارمیکنیم نگرانیم که پس از خاتمه قرارداد در لیست اخراجیها قرار بگیریم.

در این باره «عباس هلاکویی» مدیر عامل قطار شهری اهواز ضمن ابراز بی اطلاعی از موضوع اخراج کارگران پیمانکاری کیسون گفت:علارغم اینکه شرکت قطار شهری اهواز در نهایت روز گذشته توانست از محل اعتبارات پیمانکارخود ۶ ماه از معوقات مزدی حدود هزار و۱۰۰ کارگر را بپردازد اما اخراج نیروی کار به پروژه قطار شهری اهواز لطمه خواهد زد.

او با بیان اینکه بیش از یکماه است که شرکت پیمانکاری کیسون فعالیت خودرا در پروژه قطار شهری متوقف کرده است افزود:در طول یک ماه گذشته کارگران برای دریافت مطالبات مزدی خود کار در کارگاه را تعطیل کرده بودند حال که این مطالبات مزدی از سوی قطار شهری برای ادامه کار به کارگران پرداخت شده و کارگران با خاتمه اعتصاب آماده کارشده اند الان پیمانکار راضی به ادامه کار نیست وقصد تعطیلی کارگاه را دارد.

او درباره بدعهدی شرکت کیسون در اتمام پروژه قطار شهری اهوازگفت: طبق قرار داد شرکت کیسون موظف بود ظرف مدت ۴ سال کل پروژه قطار شهری را به شرکت قطار شهری اهواز تحویل دهد اما هم اکنون ۵سال از موعد مقرر گذشته است واین پروژه ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با این حال همین ۲۷ درصد هم قابل استفاده وبهره برداری نیست.

***
بلاتکلیفی کارگران شرکت ریسندگی پرریس سنندج

گزارشهای منتشره از سنندج حاکی است پرونده کارگران اخراجی شرکت ریسندگی پرریس پس از گذشت یکسال همچنان از سوی کمیته رسیدگی به شکایت کارگران این شرکت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سنندج در بلاتکلیفی مانده و وضعیت این کارگران که تعدادشان به ۴۰ نفر می رسد، نامشخص می باشد. این کارگران در حالی از سوی کارفرما اخراج گشته بودند که سابقه کاری آنها از ۳ تا ۱۷ سال بوده و در هنگام اخراج، کارگران از ۴ ماه تا یک سال دستمزد معوقعه از کارفرما طلب داشتند.

لازم به ذکر است که شرکت ریسندگی پرریس در کمربندی بهشت محمدی سنندج واقع گردیده است.

برگرفته از سایت کمیته دفاع از محمودصالحی

***
تجمع کارگران شهرداری گلستان و نسیم شهر در اعتراض به عدم پرداخت۳ماه حقوق!

بخشی از کارگران شهرداری های گلستان و نسیم شهر با تاخیر ۳ ماهه برای دریافت حقوق خود روبرو شده اند.
کارگران فضای سبز شهرداری نسیم شهر چندی پیش برای اعتراض به نحوه مدیریت این بخش در مقابل شهرداری نسیم شهر تجمع کردند.

به گزارش ۱۲آبان بهارستانه، چند مدتی است که کارگران مشغول در بخش فضای سبز شهرداری گلستان و نسیم شهر از نحوه پرداخت حقوق خود ناراضی هستند.

بر اساس شنیده ها برخی ازکارگران فضای سبز شهرداری نسیم شهر چندی پیش برای اعتراض به نحوه مدیریت این بخش در مقابل شهرداری نسیم شهر تجمع کردند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری گلستان با اشاره به اینکه حقوق بیش از ۴۰ نفر از همکارانش در این بخش مدت ۳ ماه است که پرداخت نشده، گفت: برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان شهرداری رفتیم ولی آنها ما را به پیمانکار اجرای پروژه فضای سبز ارجاع دادند.

وی اظهار کرد: پیمانکار این بخش فضای سبز شهرداری گلستان نیز فقط وعده می دهد و در حال حاضر ۳ ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم و با مشکل جدی اقتصادی روبرو شده ایم.

وی با بیان اینکه همکارانش در قسمت های قلعه میر، پارک الهیه، پارک شورا و حدود میدان قائم مشغول بکار هستند و در این مدت هیچ کوتاهی در کار خود نداشته اند ولی با این بی مهری مواجه شدند، افزود: حقوق کارگران این بخش از شهرداری حدود ۸۰۰ هزار تومان است؛ با توجه به این شرایط زندگی برای خانواده های کارگران سخت شده و متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

***
اخراج ۸۰کارگر کارخانه گاز کنترل قزوین!

کارخانه گازکنترل، تولید کننده شیرآلات گاز شهر صنعتی البرز در استان قزوین، ۸۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرد.

به گزارش۱۲آبان واحدمرکزی خبر،شرکت گاز کنترل، تولید کننده شیرآلات گاز، در یک اقدام، نیمی از کارگران خود را از کار برکنار کرده است.

براساس این گزارش،این اخراج کارگران ناشی از سوء مدیریت، واردات کالاهای مشابه خارجی به صورت قانونی و قاچاق و همچنین کمبود نقدینگی است.

شهر صنعتی البرز به عنوان اولین شهر صنعتی استان قزوین در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.