اهداف عملیات «انتقام سخت» سپاه پاسداران در سوریه تغییر یافت

چهارشنبه, 13ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

«آمدنیوز» : پس از تلفات بالای نیروهای وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه، که طی عملیات «انتقام سخت» به وقوع پیوسته است، این نیرو اهداف عملیات و استراتژی خود در سوریه را تغییر داده است. بنا به گزارش خبرنگار ما از سوریه، عملیات «انتقام سخت» که با شعار «آزادسازی حلب حتی به قیمت کشته شدن ۱۰۰ هزار نفر» از روز هشتم محرم‌ (۳۰ مهر/۲۲ اکتبر) در محور حلب آغاز شده بود، به دلایل متعددی از جمله «بالا رفتن تلفات» نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان و «پیشروی» گروه‌های معارض بشار اسد در جبهه‌های مختلف، با تغییر اهداف عملیاتی از سوی مقامات بالای سپاه پاسداران همراه شده است.

بنا بر آخرین اطلاعات دریافتی، اکنون اهداف عملیاتی سپاه پاسداران صرفا بر «آزادسازی» مناطق شیعه نشین فوعه، کفربا، نبل و الزهرا با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت استوار شده و قرار است پس از رفع محاصره کامل از این مناطق، «الگوی» مبارزات حزب الله لبنان از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰، که منجر به آزادسازی جنوب لبنان شد، جایگزین سایر طرح‌های عملیاتی در مناطق شمال و غرب سوریه شود.

«الگوی عملیاتی حزب‌الله لبنان» به عنوان یک «اصطلاح» در نیروی قدس سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

بر اساس این الگو، نیروهای عملیاتی از مناطق آزاد شده نزدیک به خط دشمن، اقدام به عملیات و پاتک تهاجمی می‌کنند. حزب‌الله لبنان در عملیات‌هایی که از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ در جنوب لبنان انجام داد، از این الگو استفاده کرد که در نهایت موجب ترک نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان شد. در این الگو قرار است پس از رفع محاصره، مناطق آزاد شده تحت «حمایت‌های سنگین» لجستیک و آموزشی توسط ایران و حزب الله قرار گیرند تا با حملات پراکنده چریکی به صورت تدریجی، مناطق شمالی سوریه آزاد شوند. مجموع تلفات نیروهای حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران در سوریه، تاکنون دست‌کم ۵۰۰ نفر ارزیابی شده است.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.