ابتلای زینب جلالیان به برفک دهان در زندان و عدم رسیدگی

یکشنبه, 17ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

zeynab jalalian1

زینب جلالیان، زندانی سیاسی در زندان خوی به بیماری برفک دهان مبتلا شده و با وجود درخواست های مکرر وی برای اعزام به بیمارستان، مسئولین قضایی و امنیتی از اعزام وی به بیمارستانی در خارج از زندان خودداری می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان خوی که هشتمین سال زندان خود را سپری می کند به بیماری برفک دهان مبتلا شده و با وجود درخواست های مکرر برای اعزام به بیمارستان، مسئولین قضایی وامنیتی از اعزام وی به بیمارستانی در خارج از زندان و انجام آزمایشات لازم برای درمان این بیماری جلوگیری می کنند.

همچنین و بر اساس گزارش های پیشین، این زندانی سیاسی در عین داشتن بیماری جدی از ناحیه چشم با محدودیت ملاقات های هفتگی خود نیز روبرو شده است.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا ضمن تائید این خبر اعلام کرده بود که این محدودیت در زندان و توسط نیروهای امنیتی و مسئولین زندان انجام شده است.

پیشتر نیز اعلام شده بود که پزشکان عمومی در زندان به او گفته اند که چشمهای او نیاز به عمل دارد و اگر عمل نکند نابینا خواهد شد.

لازم به ذکر است که با وجود اعلام خبر بیماری چشم زینب جلالیان و خطر نابینایی تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گزارشی مبنی بر درمان و یا انتقال این زندانی سیاسی برای درمان و یا تلاش برای آن دریافت نشده است.

زینب جلالیان که متولد ۱۳۶۱ در شهرستان ماکوست، در ابتدا به اعدام و سپس بر اساس اعلام رسانه ها به حبس ابد محکوم شد. اما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ حکمی به او ابلاغ نشده است.

این زندانی سیاسی در تمامی این هشت سال از هرگونه مرخصی نیز محروم بوده است.

زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و به اتهام محاربه و ارتباط با احزاب اپوزیسیون کرد در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سال های گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.