تجمع کارگران و اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

پنجشنبه, 21ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

kargar-kashisaz

اعتراض دامنه دار* کارگران کارخانه کاشی کویر یزد نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان!

ازنیمه مهرماه سال جاری،کارگران کارخانه کاشی کویر یزد بابت عدم پرداخت سه ماه حقوق ماههای مرداد، شهریور و مهر، مبلغی از عیدی و پاداش سال ۹۳ ، هشت ماه بن کارگری و۲ماه حق بیمه،در اعتراض* بسرمیبرند.

به گزارش۲۰آبان ایلنا،دلیل اصلی نارضایتی کارگران کارخانه کاشی کویر یزد تاخیرهایی است که در یک سال گذشته در پرداخت مطالبات آنها به وجود آمده است.

کارگران این کارخانه گفتهاند، طی یک سال گذشته همواره دستمزد آنها با نزدیک به دو تا سه ماه تاخیر پرداخت شده است.
در مورد کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور نیز گفته میشود که به دلیل پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور آنها از سوی کارفرما هنوز امکان بازنشستگی و برقراری مستمری بیکاری این کارگران وجود ندارد.

در عین حال به گفتهٔ این کارگران حق بیمه تمام کارگران از ابتدای شهریورماه پرداخت نشده است و از ابتدای مهرماه مبلغ بن نیز به کارگران داده نشده است.

جدا از این مسئله کارگران کارخانه کاشی یزد میگویند: سابقا کارخانه کویر یزد طبق قراردادی که هر شش ماه یکبار با فروشگاه رفاه داشت که جدا از بن کارگری محاسبه و پرداخت میشد اما این رویه عرفی نیز از حدود هشت ماه پیش به دلیل بدهی کارفرما به فروشگاه رفاه منتفی شده است.

علاوه بر این کارگران کارخانه کاشی یزد بابیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی و مواد اولیه، بیشتز از ۱۰ درصد کارخانه فعال نیست و در عمل تنها بخش سرامیک کار میکند؛ میگویند: در ابتدای مهر ماه سازمان تامین اجتماعی به علت بالا رفتن حجم مطالبات معوقه خود قسمتی از دستگاههای خطوط تولید کاشی یزد را با حکم دادگستری توقیف کرده است.

***
تجمع کارگران سدتنگ سرخ یاسوج مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوقشان!

کارگران سد تنگ سرخ یاسوج جلوی محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوقشان تجمع کردند.

به گزارش۲۰آبان کبنانیوز،کارگران سد تنگ سرخ یاسوج به دلیل عدم پرداخت حقوق از سوی کارفرما به آنها در جلوی محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

این کارگران که به شدت نگران خرج و مخارج زندگی خود بودند، اظهار کردند: بیش از ۱۰ ماه است که به ما حقوق نداده اند.

یکی از این کارگران گفت: به آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل آب منطقهای استان بگویید یک ماه حقوق به خانه تان نبرید، آیا زن و فرزندتان نگران و ناراحت نمیشوند. اگر شماها بدون حقوق میتوانید زندگی کنید ما هم میتوانیم.

به گزارش امروزایرنادرهمین رابطه، شماری ازکارگران سد تنگ سرخ یاسوج روز چهارشنبه با حضوردست به تجمع در محل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد زدند.

یک کارگراین سد گفت: از بهمن سال قبل تاکنون شرکت مجری سد به کارگران حقوق پرداخت نکرده است .

وی افزود: در این مدت تنها دوباره مساعده جزیی چهار تا ۱۰میلیون ریالی به کارگران پرداخت شده است که این امر خانواده های کارگران این سد را در تنگنای معیشتی قرار داده است.

کارگران خواستار چاره اندیشی مسئولان اجرایی و آب و منطقه ای در پرداخت مطالبات خود شدند.

برخی کارگران مطالبات خود را تا ۱۱۰میلیون ریال ذکر کردند.

ابوالقاسم محمدزاده معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد درجمع کارگران سد گفت: یک میلیارد و۴۰۰میلیون ریال از مطالبه پیمانکار بزودی به صورت مساعده به کارگران پرداخت خواهد شد و تا هفته آینده نیز بخش دیگری از مطالبات کارگران به صورت مساعده جزیی پرداخت خواهد شد.

ابوالقاسم محمدزاد تصریح کرد: پایین بودن میزان سند مالی طلب کاری شرکت مجری طرح ساخت سد و از طرفی اختصاص نیافتن اعتبار به ساخت سد، مشکلات زیادی برای مسئولان ایجاد کرده است.

***
تجمع کارگران راه آهن جنوب مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت۴ماه حقوق و۳ماه حق بیمه!

امروز (چهارشنبه) بیش از ۱۵۰ کارگر شرکت راه آهن جنوب به دلیل عدم پرداخت حقوق چهار ماهه خود مقابل استانداری تجمع و اعتراض کردند.
به گزارش ۲۰آبان موج ، یکی از کارگران می گوید: چهارماه است که حقوق خود را دریافت نکردم و مقابل زن و بچه هایم شرمنده هستم.
کارگری دیگر می گوید: سه ماه است که پول بیمه را واریز نکردند؛ همچنین حق سنوات ۸سال گذشته را هنوز دریافت نکرده ایم.
معترض دیگری می گوید: پنج فرزند دارم و نمی توانم هزینه و مخارج مدرسه و دانشگاه آنها را پرداخت کنم.

***
تجمع کارگران اخراجی شرکت پویا غرب کرمانشاه در مقابل دفتر این شرکت در تهران به ششمین روز رسید

به گزارش ۲۰آبان تسنیم، کارگران اخراجی شرکت پویا غرب کرمانشاه در اعتراض به واگذاری واحدهای مسکونی سازمان کارگران به بانک صادرات برای ششمین روز متوالی مقابل دفتر مرکزی شرکت در تهران تجمع کردند.

به گفته ی یکی از این کارگران ماجرا از این قرار است که زمینها از طرف سازمان مسکن و شهرسازی به کارگران واگذار شده است. در سال ۸۹ کارگران صاحب زمین برای پیگیری حقوقی تفکیک سند مالکیت، وکالتی را به کارفرما داده بودند و انگار کارفرما از این وکالت برای در رهن گذاشتن زمینها استفاده کرده است.

وی افزود: کارفرما پس از دریافت این تسهیلات در بازپرداخت آن با مشکل مواجه میشود. به طوری که در سال ۹۱ تمام کارگران سازنده کابلهای فشار قوی اخراج شدند. بارها بانک صادرات به ما احضاریه داده است چرا که قصد دارد بابت مطالبات خود از کارفرما زمین های گروهی را مصادره کند.هنوز هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی به ما نشده است.

***
عدم پرداخت ۲ماه حقوق، حق سنوات و عیدی کارگران شرکت نفتی سپنتا بین الملل!

۱۰ ماه از مطالبات دوازده ماهه کارگران شرکت سپنتا بین الملل اهواز پرداخت شد. این کارگران که شمار آنها حدود ۵۰۰ هستند هنوز بابت دو مزد ماه باقیمانده و مجموع حق سنوات و عیدی طلبکارند.

به گفته کارگران، آنها هنوز وضعیت باقیمانده مطالبات مزدی آنها روشن نیست.

به گزارش۲۰آبان ایلنا،کارگران شرکت نفتی سپنتا بین الملل با اعلام این خبر گفتند: امروز چهارشنبه (۲۰ آبان) ده ماه از دوازده ماه دستمزد معوقه کارگران شرکت سپنتا بین الملل اهواز توسط کارفرمای مادر پرداخت شد.

این کارگران که شمار آنها حدود ۵۰۰ هستند هنوز بابت دو مزد ماه باقیمانده و مجموع حق سنوات و عیدی طلبکارند.

از قرار معلوم، این پرداخت با مداخله استانداری توسط شرکت کارفرمای مادر یا شرکت ملی نفت خیز جنوب انجام شده است.
به گفته کارگران، آنها هنوز وضعیت باقیمانده مطالبات مزدی آنها روشن نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.