ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار به یک سال حبس، محکوم شد

سه شنبه, 26ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

reihaneh-tabatabaei

وب سایت کلمه که اخبار مربوط به زندانیان سیاسی در ایران را پوشش می‌دهد، می‌گوید که ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار به یک سال حبس، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی محکوم شده است.

کلمه می گوید که جلسه محاکمه خانم طباطبایی ۹ آذر سال گذشته، به اتهام تبلیغ علیه نظام به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود، اما حکم او امروز ۲۶ آبان نزدیک به یک سال پس از برگزاری دادگاه اعلام می شود.

خانم طباطبایی ۳۱ خرداد سال گذشته برای تفهیم اتهام پرونده‌ای تازه به دادسرای اوین فراخوانده شده بود، اما پس از تفهیم اتهام، برای اجرای محکومیت ۶ ماهه خود از پرونده‌ قبلی، زندانی شد.

او اولین بار در آذر ماه سال ۸۹ بازداشت شد. خانم طباطبایی بار دیگر در بهمن سال ۹۱ به همراه تعدادی از روزنامه نگاران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

موج تازه فشار به روزنامه نگاران در ایران به تازگی با دور جدیدی از دستگیری های آغاز شده است. یک روز پیش از این هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه شهروند در محل کارش بازداشت شد. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه امروز گفته است که آقای حیدری برای اجرای محکومیت قبلی خود به زندان منتقل شده است.

در هفته های اخیر عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، آفرین چیت‌ساز، یادداشت نویس روزنامه ایران، سامان صفرزایی، دبیر بخش بین‌الملل نشریه اندیشه پویا و حسن شیخ آقایی، مدیر سایت روانگه، بازداشت شده اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می گوید که ایران یکی از بزرگترین “زندان‌های روزنامه‌نگاران در جهان” است.

به نقل از بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.