پدر سعید زینالی و مادر امید علی شناس در زندان

یکشنبه, 1ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

shayad-akse-awal

fereshteh_ghaziفرشته قاضی
f.ghazi(at)roozonline.com

مادر امید علی شناس، زندانی سیاسی زندان اوین به اتفاق تعدادی از طرفداران و شاگردان محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند و پدر سعید زینالی و دیگر مردان بازداشت شده در مقابل زندان اوین در بند ۲ الف سپاه به سر می برند.

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی در مصاحبه با روز از ضرب و شتم همسرش خبر داده و می گوید که از وضعیت او بی خبر است. پدر امید علی شناس اما از اعتصاب غذای فرزدنش در زندان اوین در اعتراض به بازداشت مادرش خبر می دهد و به روز می گوید که او نیز از وضعیت همسرش بی خبر است.

روز گذشته ماموران امنیتی و نظامی تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی، فعالین مدنی و شاگردان و طرفداران محمدعلی طاهری را بازداشت کردند. این بازداشت ها در جریان تجمع اعتراضی در مقابل زندان اوین صورت گرفته، تجمعی که روزهای دوشنبه در مقابل ساختمان دنا در خیابان گاندی تهران و روزهای شنبه در مقابل زندان اوین برگزار می شود. رضا ملک، مامور سابق وزارت اطلاعات و همچنین محسن شجاع از دیگر بازداشت شدگان روز گذشته هستند.

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی که روز گذشته در این تجمع حضور داشته و همسرش جزو بازداشت شدگان است به روز می گوید: وقتی رسیدیم از پل چمران نیرو و مامور بود تا یادگار و آن بالا. نیروهای زیادی آمده بودند از گارد ویژه ضد شورش و نیروهای لباس شخصی و… وقتی ما رسیدیم آنجا امان ندادند. حمله کردند. یکسری را به سمت زیر پل هدایت کردند و شروع به دستگیری کردند. بردند کلانتری ولنجک و بعد بردند بازپرسی اوین و تا ۶ بعد ازظهر توی سرما توی حیاط نگاه داشتند بعد با دو ون خانم ها را منتقل کردند به قرچک ورامین.

از او درباره وضعیت همسرش سوال می کنم و می گوید: هیچ چیزی نمی دانیم. ساعت ۶ و نیم و ۷ که آنجا بودیم متوجه شدیم که خانم ها را به قرچک ورامین منتقل کرده اند و تعدادی از آقایانی را که بازداشت کرده بودند دستبند به دست از بازپرسی اوین بیرون آوردند چند جوان که موهای بلندی داشتند را کتک زده بودند. دیدیم که پدر سعید نیست پرسیدیم اینها را کجا می برید. محسن شجاع گفت می برند ۲ الف سپاه. پرسیدم بابای سعید کو؟ رضا ملک کو؟ که گفت ظهر از آنها جدایشان کرده اند. یک آقایی انجا گفت که از در پشتی به سازمان اطلاعات سپاه منتقل کرده اند. یکی هم گفت همین جا هستند ولی شما بروید نگه شان می داریم. بعد شنیدیم که بابای سعید را کتک زده اند. بیش از این هیچ خبری نداریم. گفتند بایستید هم خودت و هم دخترت را می گیریم. بعد گفتند برو خانه امشب تماس می گیرد اما هیچ خبری نشده.

مادر سعید زینالی می گوید که حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر بازداشت شده اند: تعدادی از بازداشت شدگان شاگردان و طرفداران محمدعلی طاهری بودند که اسم های شان را نمی دانم. یک خانمی بود که بچه کوچک داشت. کسی را هم ازاد نکردند و ما واقعا هم ناراحت هستیم نه نگران. به خصوص که گفتند پدر سعید را کتک زده اند. این وضعیت مملکت ما است مگر پدر سعید چه می خواهد؟ مگر من چه می خواهم؟ جز این است که می گوییم خبری از سعید ما بدهید؟ بعد از ۱۶ سال به ما بگویید چه بلایی سر بچه ما آورده اید؟ این جوابی است که به ما می دهند. می گیرند کتک می زنند و…

سعید زینالی ۲۳ تیرماه ۷۸ و تنها ۵ روز پس از واقعه کوی دانشگاه تهران، در منزل شخصی اش بازداشت شد. از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست.

خانواده سعید زینالی طی ۱۶ سال گذشته از نهادهای مختلف پی گیر سرنوشت فرزندشان بوده اما تاکنون پاسخ درستی دریافت نکرده اند.

مادر امید علی شناس اما به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. پدر این زندانی سیاسی به روز می گوید: مثل هر هفته شنبه ها رفته بودند جلوی زندان اوین برای تحصن و تاکنون تعرضی منجر به دستگیری صورت نگرفته بود در خصوص افرادی که می رفتند اما امروز اینکار را کردند و حدود سه چهار نفر پای ثابت این تحصن به اضافه هواداران حلقه عرفان را گرفتند. من تا ۴ منتظر بودم بیایند خانه نیامدند و نگران شدم و بعد باخبر شدم بازداشت کرده اند.

پدر امید علی شناس توضیح می دهد: ساعت ۶ بعد از ظهر خبر رسید که منتقل کرده اند به زندان قرچک ورامین. از ایشان خبری نداریم اما ساعت ۶ و نیم پسرم از زندان اوین زنگ زد و باخبر شده بود پرسید و برایش شرح دادیم. گفت که همین الان می روم جلوی دفتر افسر نگهبان و از جایم تکان نمی خورم به بند بر نمی گردم یا مادرم را آزاد می کنند یا مرا می برند انفرادی. گفته اعتصاب غذا می کنم به عنوان اعتراض به دستگیری مادرم.

امید علی شناس، فعال حقوق کودکان است که ۱۳ شهریور ماه بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی در جهت اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ده سال حبس تعزیری محکوم شده است. از تعداد دقیق بازداشت شدگان روز گذشته خبری در دست نیست.

از: روزآنلاین


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.