انتقال پیمان عارفی به زندان رجایی شهر کرج

سه شنبه, 10ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

peyman-arefi-300x191

پیمان (امیررضا) عارفی زندانی سیاسی، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان عارفی روز شنبه هفتم آذر ماه، از بند هفت زندان اوین به سالن دوازده زندان رجایی شهر و محل نگهداری زندانیان سیاسی-عقیدتی منتقل شد.

این زندانی سیاسی پیش از این مدتی را نیز به زندان مسجد سلیمان تبعید شده بود، “ناهید رحمانی” و “زیبا صادق‌زاده” مادر و همسر پیمان عارفی در راه بازگشت از ملاقات در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۲ بر اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

پیمان عارفی اردی‌بهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از «انجمن پادشاهی» مورد محاکمه قرار گرفته و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد.

این زندانی سیاسی به همراه پسر دایی خود “آرش رحمانی” که در اواخر سال ۸۸ اعدام شد، در حالی که پیش از انتخابات سال ۸۸ بازداشت شده بود، در دادگاه دسته جمعی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده، مورد محاکمه قرار گرفت.

زیبا صادق‌زاده که خود به همراه پیمان عارفی بازداشت شده بود نیز مدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است، پیمان عارفی پیش‌تر در نامه‌ای از زندان اعلام داشت برای رهایی همسرش بر علیه خود اعتراف کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.