پیام زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

جمعه, 20ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

ruze-hoghugh-bashar

پیام زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان به مناسبت روز جهانی حقوق بشر و شرح بخشی از ظلم، ستم و جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای علیه هموطنان بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان جهت انتشار و اطلاع عموم در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است.پیام زندانیان سیاسی زاهدان به قرار زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم
روز جهانی حقوق بشر را تبریک عرض می کنیم انشاالله روزی بیاید که ظلم و ستمی در دنیا نباشد. ما ملت مظلوم بلوچستان ایران از نهادهای حقوق بشری سازمان ملل تقاضا داریم تا جلوی ظلم و جنایت حکومت سلطه گررژیم ایران را گرفته و از حق و حقوق مردم بلوچستان ایران دفاع کنند.

در بلوچستان بخصوص در شهر زاهدان که بزرگترین شهر بلوچستان است بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه قدس مردم بلوچ را با اتهامات مختلف گرفته و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده اند و در تک سلولهای این ارگانها، ماهها و سالهای زیادی بدون ملاقات با خانواده نگه می دارند. و بعدها آنها را به زندان منتقل می کنند و در زندان نیز بدترین رفتارها را با این عزیزان دارند به چند نمونه از شکنجه های این ارگانها اشاره می کنیم:

ناخن های دست و پا را می کشند، کلاه آهنی بر سر می گذارند و به برق وصل می کنند که انسان دچار برق گرفتگی می شود، به تختی به نام معجزه می بندند و لخت می کنند و با زدن ضربات سنگین به کف پا طوریکه ستون فقرات دچار آسیب می شود.

در خارج از زندان نیز توسط این ارگانها در رسانه های دولتی به عقاید اهل سنت توهین بسیار شده و ادامه نیز دارد و چند مورد از مساجد اهل سنت را تخریب کرده، علما را دستگیر و به زندان انداخته اند، چند مورد اعدام علما را داشته ایم،چندین مورد شکنجه علما را داشته ایم، تعدادی از علما توسط این ارگانها ترور شده اند.

مردم بلوچستان در هیچ یک از ادارات بزرگ بکار گرفته نمی شوند و از این حق نیز مردم بلوچستان محروم شده اند. کسانی که از حق دفاع کرده اند به زندان انداخته اند و اعدام کرده اند. اعدامهای دسته جمعی در زندان زاهدان همچنان ادامه دارد. مردم مورد ظلم قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

ما از سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و حامیان حقوق بشر عاجزانه تقاضا داریم تا از حق و حقوق مردم بلوچ دفاع کنند و جلوی جنایات رژیم آخوندی را بگیرند.

بازهم فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر را گرامی می داریم و از تمام حامیان حقوق بشر در سراسر دنیا که در حال زحمت کشیدن برای مردمی هستند، که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند تشکر می کنیم انشاالله که در کار خیر و انسان دوستانه خود موفق باشند.

زندانیان سیاسی زندان زاهدان
آذر ۱۳۹۴
از طرف زندانیان سیاسی زندان زاهدان ایران:
محمد ریگی، سعید ریگی، خسرو ریگی، ایوب ریگی، ناصر ریگی، حسین ریگی، حمید ریگی، عابد بمپوری، اسحاق کلکلی، بشیراحمد حسین زهی، میثم چندانی، وحید هود، زبیر هود، محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، عبالمالک میربلوچ زهی معروف به حمزه ریگی، عبدالغنی گنگوزه ای، عبدالخالق وفادارشاهوزهی، مولوی فاروق باران زهی، مولوی نورالدین کاشانی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.