مدارس تهران به خاطر آلودگی هوا یک روز تعطیل می‌شود

شنبه, 28ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

aludegi-hava

وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرده است که تمام مدارس شهر تهران روز یکشنبه ۲۹ آذر ماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

پیشتر گفته شده بود که مدارس تهران دو روز (یکشنبه و دوشنبه) تعطیل خواهد بود، اما در اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش تاکید شده است که مهد کودک‌ها ، پیش‌دبستانی‌ها و تمام مدارس تهران و مناطق حومه‌ای آن “فقط فردا یکشنبه” تعطیل خواهد بود.

aludegi-hava2

شدت آلودگی هوا به حدی است که اورژانس تهران در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

سخنگوی اورژانس تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است که این نهاد برای ارائه خدمات به صورت مشاوره تلفنی و اعزام به محل در شرایط اضطراری آلودگی هوا در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران امروز شنبه ۲۸ آذر در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد و در این نشست، پیشنهاد تعطیلی دو روزه مدارس پیش دبستانی، مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تهران، شمیرانات، شهرری و اسلامشهر و نیز تعطیلی یک هفته‌ای معادن شن و ماسه و صنایع آلاینده در استان را به تصویب رساند.

همچنین فروش روزانه مجوز ورود به طرح ترافیک تا پایان این هفته متوقف شده و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا تشدید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید کیفیت هوای تهران از شنبه و یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته و روز دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار می‌گیرد.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مرکب از نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و استانداری تهران است.

این کمیته همچنین رای به لغو برگزاری مسابقات ورزشی رسمی، ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و نیز زنگ ورزش مدارس تهران در فضای باز داده است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.