تارنمای حقوق بشر: زندان علیرغم بیماری و بازداشت نوکیشان مسیحی در اصفهان و مهاباد

جمعه, 4ام دی, 1394
اندازه قلم متن

مریم نقاش زرگران، زندانی عقیدتی بند نسوان اوین

mariam naghash zargaran

مریم نقاش زرگران، از نوکیشان مسیحی است که هم اکنون دوران محکومیت چهار ساله خود را در بند نسوان زندان اوین می‌گذراند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران، ۳۵ ساله ، نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. در روز دستگیری از پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء تهران با منزلش تماس گرفته و احضار می‌شود که همانجا به مدت ۳ روز در بازداشت موقت بود. پس از آن به زندان اوین منتقل و برای ۱۹ روز در بازداشتگاه زندان اوین بازداشت می‌ماند تا اینکه با سپردن قرار وثیقه سند آزاد می‌گردد.

ماموران امنیتی از زمان بازداشت وی تاکنون بدفعات خانه و محل سکونت این نوکیش مسیحی را مورد بازرسی و تفتیش قرار می دهند که برخی از وسایل شخصی بهمراه جزوه ها و کتاب های مربوط به مسیحیت را ضبط و با خود می برند.

خانم نقاش زرگران پس از تشکیل دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه به جرم « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم می شود». بر این اساس حکم صادره در دادگاه تجدید نظر نیز تغییری نکرد . ” نسیم” در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۲ برای اجرای حکم فراخوانده شد و از آن زمان تاکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد.

لازم به ذکر است که وی به دلیل عارضه قلبی و وخامت حال جسمانی روز یکشنبه هفتم مهرماه ۱۳۹۲ به بیمارستان مدرس تهران منتقل شد. ایشانکه سابقه عمل جراحی در ناحیه قلب را نیز داشته به دلیل فشارهای روانی درون زندان دچار نارسایی مجدد قلبی شده و به تشخیص پزشکان بهداری اوین به بیمارستان منتقل گردیده است که تا کنون نیز از وضعیت جسمانی وی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

وی همچنین به دلیل وضعیت نامناسب شرایط زندان از نظر روحی نیز از افسردگی رنج می برد .

*****

بازداشت یک نو کیش مسیحی در اصفهان

maisam-hojati-765x510

نیروهای امنیتی روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال جاری میثم حجتی، نو کیش مسیحی را پس از ضرب و شتم بازداشت کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، میثم حجتی، نو کیش مسیحی ساکن اصفهان در روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال جاری زمانی که در محل کار خود بود، بعد از ضرب و شتم توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد

نیروهای امنیتی تمامی وسایل شخصی و کتاب‌های موجود در دفتر را ضبط و به همراه خود بردند.

همزمان با نزدیک شدن به سال نو میلادی تعداد بازداشت مسیحیان رو به افزایش بوده است.

*****

بازداشت یک نوکیش مسیحی در مهاباد

masihian_Fotor-765x510

یک نوکیش مسیحی در مهاباد بازداشت گردید.

به گزارس تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی سامان رحمانی را در مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

سامان رحمانی از ٢ سال قبل و بطور مخفیانه به دین مسیح گرویده بود. او فرزند یکی از روحانیون شناخته‌شده اهل سنت در مهاباد است .


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.