بلاتکلیفی شکوفه آذر در ششمین ماه بازداشت

دوشنبه, 14ام دی, 1394
اندازه قلم متن

shokufe azar

شکوفه آذر، فعال مدنی محبوس در بند نسوان زندان اوین، در ششمین ماه بازداشت خود همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد و هیچ زمانی برای برگزاری دادگاه تجدیدنظر او اعلام نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ،شکوفه آذر، فعال مدنی محبوس در بند نسوان زندان اوین که در خرداد ماه سال جاری بازداشت شده است، همچنان در ششمین ماه بازداشت خود در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد و هیچ زمانی نیز برای برگزاری دادگاه تجدیدنظر او اعلام نشده است.

وی در تاریخ ۲۴ مرداد ۹۴ در شعبه ۶ دادسرای مشهد و در تاریخ ٧ آذرماه ١٣٩۴، در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات» محاکمه شده است

لازم به ذکر است که دادگاه وی تا کنون سه بار تشکیل شده است . در تمامی جلسات دادگاه این زندانی سیاسی وکیل مدافع وی حضور نداشته است. در راستای اصل ۳۵ قانون اساسی متهم حق دارا بودن وکیل مدافع را جهت دادرسی منصفانه دارد و حضور و نظارت وکیل در کلیه مراحل ازجمله تحقیقات مقدماتی لازم و واجب است و آنچه موجب رجحان وبرتری این قانون نسبت به ماده ۱۱۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۲۹۰ می‌شود، الزامی بودن حضور وکیل در تحقیقات مقدماتی است.

شکوفه آذر ماسوله، دانشجوی کار‌شناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل، در تاریخ ١٨ خردادماه ١٣٩۴ توسط مأمورین وزارت اطلاعات، بدون ارائه حکم قضایی، بازداشت و پس از دو هفته بازجویی دربند ٢٠٩ به بند نسوان اوین منتقل گشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.