اعتصاب و اعتراض به عدم پرداخت حقوق: کارگران عسلویه، کارخانه فولاد سهند غرب عجب شیر و شرکت تصفیه خانه آب چابهار

پنجشنبه, 17ام دی, 1394
اندازه قلم متن

etesab-kargaran-turbin

اعتراضات کارگران فازهای ۲۲،۱۹ و ۲۴عسلویه نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق!

صبح امروز۱۶دی،بیش از۱۰۰کارگر پیمانکاری شرکت پتروسینا آریا از جمله شرکت پایندان دراعتراض به پرداخت چندماه حقوقشان با وسایل نقلیه خود درب ورودی فازهای مذکور رابسته ومانع از رفت وآمدشدند.

صبح امروز کارگران شرکت بلندطبقه درفاز۱۹عسلویه نیز دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوقشان دست به تجمع زدند.
قابل یاد آوری است، کارگران فازهای۲۲و۲۴از اواخر هفته گذشته تا به امروز،اعتراضاتشان رابه اشکال مختلف بنمایش گذاشته اند.

به گزارش ۱۶دی کوگانا، به گفته منابع کارگری، تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات مزدی این کارگران در حالی اتفاق افتاده است که در تمامی این مدت عملیات تکمیل و راه اندازی پروژههای در دست احداث انجام شده و براساس برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری دو واحد از فاز ۱۹ پارس جنوبی راه اندازی و وارد مرحله تولید با استفاده از گاز دریا خواهد شد.

***
تجمع کارگران کارخانه فولاد سهند غرب عجب شیر دراعتراض به عدم پرداخت ۴ماه حقوق!

روز سه شنبه ۱۵دی،بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه فولاد سهند غرب عجب شیر در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه حقوق خود مقابل این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش۱۵دی فرهنگ عجب شیر ،روز سه شنبه تعداد زیادی از کارگران کارخانه فولاد سهند غرب عجب شیر به دلیل عدم پرداخت حقوق خود از سوی مسوولان این کارخانه جلوی کارخانه تجمع و اعتراض کردند.

این کارگران اظهار کردند: چهار ماه حقوق از کارخانه مطالبه داریم ولی هیچگونه اقدامی برای پرداخت آنها نکردهاند و با وعدههای توخالی به ما جوابهای سر بالا میدهند.

بر اساس گفته این تجمع کنندگان کارفرمای کارخانه فولاد سهند غرب ازتحقق مصوبات توافقییش که از سوی اداره کار وفرمانداری عجب شیر با مسوولان استانی انجام شده سرباز می زند .براساس آن مصوبات بخش خصوصی خودش را موظف کرده بود که هزینه های بیمه ، درمان ، عیدی سالانه، بن خرید کالا و مابه التفاوت را پرداخت کند که این اتفاق نیفتاد.

کارگران می گویند:کارفرمای کارخانه فولاد سهند غرب در عجبشیر قرار بود طی صورت جلسه که یک ماه پیش انجام شده تا ۲۰ روزکاری آینده وضعیت بیش از ۳۷۰ نفر از کارگران و معوقات کارخانه فولاد سهند غرب در عجبشیر مشخص کند که هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

این کارگران با بیان اینکه کسی پاسخگوی ما نیست، خواستار رسیدگی مجموعه فرمانداری شهرستان به مشکلات کارگران کارخانه فولاد سهند غرب عجب شیر شدند.

این کارگران به شدت از این وضعیت ناراحت بودند و خواستار رسیدگی مسوولان به وضعیت خود شدند.

***
اعتصاب چندباره کارگران شرکت تصفیه خانه آب چابهار دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق!

روز۱۵دی ماه،کارگران شرکت تصفیه خانه آب “ورسک” چابهار دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوقشان برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند وتجمع کردند.

به گزارش۱۵دی کمپین فعالین بلوچ، کارگران شرکت تصفیه خانه آب چابهار، روز ۱۵ دی ماه در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق خود تجمع کردند.

یکی از کارگران این شرکت گفت: “چند بار قبلا هم اعتراض کردیم، اما فرمانداری چابهار و اداره کار این شهرستان فقط وعده هایی دادند که تاکنون عملی نشدند”.

وی افزود: “ما همه خانواده داریم که با این تورم و گرانی پرداخت نشدن ۶ ماه از حقوق چطور می توانیم مخارج خانواده را تامین کنیم در کجا سابقه دارد که یک شرکت حقوق شش ماه کارگران را نگهدارد و پرداخت نکند؟”

این کارگر معترض ادامه داد،امروز فرمانداری ما را به اداره کار شهرستان چابهار ارجاع داد، مسئولین اداره کار قول دادند : “که بعد از ده روز حقوق دو ماه شما را پرداخت کنند.”

“کارگاه ورسک” با مدیریت مهندس محمد شهابی زیر نظر اداره آب و فاضلاب شهرستان چابهار و پیمانکار بخش خصوصی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.