انتقال امید کوکبی، زندانی سیاسی به بیمارستان

یکشنبه, 20ام دی, 1394
اندازه قلم متن

omid kokabi

امید کوکبی زندانی محبوس در زندان اوین جهت درمان به بیمارستان منتقل‌شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی دانشگاه تگزاس امریکا به علت ضعف شدید جسمانی به بیمارستان منتقل‌شده است.

امید کوکبی برگزیده المپیاد و دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی با گرایش لیزر در دانشگاه تگزاس آمریکا پس از صفر به هنگام خروج از ایران در بهمن‌ماه سال ۸۹ بازداشت و به اتهام «ارتباط با دولت متخاصم و کسب درآمد نامشروع» توسط قاضی مقیسه به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

وی در نامه‌ای علت بازداشت خود را این‌گونه شرح می‌دهد: «بنده از سال ۱۳۸۴ در نوبت‌های مختلف برای مدیریت و کار در پروژه‌های فنی مراکز امنیتی-نظامی دعوت‌شده‌ام که دوستان و مدارک موثقی وجود دارد که این امر را تصدیق نمایند. به‌عنوان‌مثال دعوت به کار در مرکز تحقیقات دانشگاه مالک اشتر اصفهان، ارائه بورس تحصیلی دکتری از طرف سازمان انرژی اتمی ایران و پیشنهاد نامه‌های پروژه‌های سازمان صنایع دفاعی. در آخرین نمونه آن، صبح روزی که دیر‌تر در نیمه‌شب آن روز بازداشت شدم، بنده به سازمان انرژی اتمی ایران دعوت شدم و پس از پیگیری‌های مکرر آن‌ها بالاخره مجبور شدم در آنجا حضور پیدا کنم تا در دفتر معاون سازمان جلسه‌ای برای گفتگو برگزار شود که بنده نیز صحبت‌ها و پاسخ همیشگی خود را دادم که خوشبختانه کپی برگه ملاقات آن روز نیز موجود است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.