محاکمه داود رضوی از اعضای سندیکای شرکت واحد و سایر اخبار و گزارشات کارگری

جمعه, 25ام دی, 1394
اندازه قلم متن

sherkat-vahed

داود رضوی از اعضای سندیکای شرکت واحد در دادگاه انقلاب شعبه ۲۶ محاکمه شد

داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد چهارشنبه ۲۳دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شد .

داود رضوی در نیمه های شب ۸اردیبهشت ماه ۹۴ در منزلش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از ۲۲روز از بند ۲۰۹ اوین با قرار صد میلیون تومانی آزاد شد اتهامات این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد عبارتند از الف- اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور ب- ایجاداخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حضور در تجمعات غیر قانونی ، رضوی از سال ۸۴ تا کنون به علت شرکت در اعتراضات و اعتصابات رانندگان و کارگران شرکت واحد چندین بار دستگیر و زندانی شده است وکلای رضوی آقایان صالح نیکبخت و پرویز خورشید می باشند که از سال ۸۴ تا کنون در نوبت های مختلف از اعضای زندانی سندیکای کارگران شرکت در دادگاه انقلاب دفاع کرده اند ، در این پرونده آقای صالح نکیبخت از اتهامات وارده به داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکا دفاع کرد .آقای صالح نیکبخت ضمن دفاع از خواسته های به حق سندیکای کارگران شرکت واحد ،با استناد به مدارک موجود،سندیکای کارگران شرکت واحد را قانونی دانسته و اتهامات وارده را غیر حقوقی و بدون مستندات قانونی دانسته و در خواست تبرئه آقای رضوی را از دادگاه کرده اند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۴ دی ۱۳۹۴

***
کارگران بیکارشده کارخانه سیمان درود درچهارمین روز تجمعشان برای بازگشت بکار خواهان آزادی همکارانشان شدند!

کارگران کارخانه سیمان درود در چهارمین روز تجمع خود علاوه بر پیگیری مطالباتشان مبنی بر بازگشت بکار،خواهان آزادی همکاران بازداشت شده خود شدند.

به گزارش۲۴ ایلنا، در چهارمین روز تجمع کارگران کارخانه سیمان درود که در محوطه این واحد صنعتی برگزار شد، کارگران شرکت کننده در کنار پیگیری برای آغاز به کار دوباره این کارخانه تعطیل شده خواهان آزادی همکاران بازداشت شده خود شدند.

***
تجمع کارگران کارخانه سبلان پارچه مقابل استانداری اردبیل دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان!

صبح امروز۲۴دی، بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه سبلان پارچه اردبیل دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان،دست به تجمع اعتراضی مقابل استانداری زدند.

به گزارش۲۴دی فارس ، در تداوم اعتراضهای کارگری در اردبیل این بار کارگران کارخانه سبلان پارچه در جلوی استانداری به نشانه اعتراض در عدم پرداخت سنوات سختی کار و عدم دریافت برخی از حقوق و مزایای خود گرد هم آمدند.

صبح امروز بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه سبلان پارچه اردبیل با حضور در جلوی استانداری اردبیل با اعتراض به مالک قبلی کارخانه در عدم پرداخت حقوق، مزایا و سنوات سختی کار اعلام کردند که با واگذاری کارخانه به آرتا تجارت سبلان از سالهای گذشته این مستاجر کارخانه گرفتاریها و بلاهای متعددی را سر کارگران آورده به طوری که به رغم انجام کار در شرایط سخت و زیانآور و ارتباط مستقیم با مواد شیمیایی در هنگام تسویه، صاحب قبلی کارخانه حاضر نشد تا حق و حقوق واقعی کارگران به ویژه سنوات کار و زیانآور بودن آن را پرداخت کند و حتی در برخی موارد حق و حقوق واقعی کارگران را پرداخت نکرد.

این کارگران اعلام کردند که حتی بانک تجارت که صاحب قبلی این کارخانه بوده حاضر نشد سخنان کارگران را در این ارتباط بشود و بخواهد در این زمینه تصمیمگیری کند در حالی که همچنان بدهیهای قبلی ادامه دارد و هیچکس نیز در این زمینه جوابگو نیست.

کارخانه سبلان پارچه اردبیل بعد از افتتاح در حدود هشت سال پیش در همان اوایل کار دچار بحران شده و به دلیل بدهی سنگین به بانک تجارت، این کارخانه بزرگ نساجی در کشور و خاورمیانه به بانک تجارت واگذار شد تا این بانک با عنوان آرتا تجارت زرین، سبلان پارچه سابق را مدیریت کند.

بعد از گذشت ۶ سال از اجاره این کارخانه توسط بانک تجارت با اجاره ناچیز و پایمال کردن حقوق کارگران،بالاخره چند ماهی است که این کارخانه به شرکت سیوان واگذار شده که همچنان این شرکت نه تنها بر تعداد نیروی این کارخانه نیفزوده بلکه مشکلات کارگر۶۵۰ این کارخانه کماکان پابرجاست.

***
تجمع کارگران راوری معدن پابدانا و خانواده هایشان مقابل فرمانداری راور دراعتراض به جابجایی!

صبح امروز۲۴دی، تعدادی از کارگران معدن پابدانا زرند که از اهالی روستاهای خورند، ریحان، بغیجان، طاشک و تیران از توابع شهرستان راور بودند با حضور در مقابل فرمانداری راور تجمع کردند.

به گزارش ۲۴دی کارونسرا، صبح امروز تعدادی از کارگران معدن پابدانا زرند که از اهالی روستاهای خورند، ریحان، بغیجان، طاشک و تیران از توابع شهرستان راور بودند در مقابل فرمانداری راور تجمع کردند.

در این تجمع که خانواده های کارگران نیز حضور داشتند، کارگران نسبت به جابجاییشان از معدن پابدانا زرند به معدن همکار اعتراض داشتند و خواهان لغو این تصمیم مسئولان شدند.

نماینده کارگران می گوید: تعداد کارگران راوری معدن پابدانا ۵۳ نفر می باشند و همه از اهالی روستاهای خورند، ریحان، بغیجان، طاشک، و تیران هستند و مسئولان معدن این تصمیم را بدلیل عدم توانایی پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب کارگران راوری که در حدود ۷ میلیون تومان در ماه می باشد، گرفته اند و می خواهند با این کار ما را به معدن همکار منتقل کنند و کارگران سربنانی و زرندی معدن همکار را جایگزین ما کنند.

یکی از کارگران می گوید: تمام زندگی ما در روستاست و اگر ما به معدن همکار منتقل شویم مجبوریم زندگیمان را در روستا رها کنیم و به راور مهاجرت کنیم چرا که معدن همکار در روستاها سرویس ندارد و کارگران باید مسیر طولانی و کوهستانی بین روستاها و شهر راور را طی کنند تا بتوانند خود را به سرویس راور برسانند.

نماینده کارگران می گوید: در ادامه این تجمع فرماندار راور در تماس با مدیرعامل شرکت ذغال سنگ استان کزمان موضوع را مطرح کرده و مدیرعامل نیز از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و به فرماندار راور گفته به کارگران بگویید در سر کار خود حاضر شوند و موضوع در چند روز آینده بررسی و تصمیم نهایی به کارگران اطلاع رسانی می شود؛ که کارگران و خانوادهایشان نیز این موضوع را پذیرفته و محل تجمع را ترک کرده و منتظر پیگیری مسئولان هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.