قوه قضاییه درباره اتهامات حمید بقایی، معاون احمدی نژاد سکوت کرده است

سه شنبه, 29ام دی, 1394
اندازه قلم متن

fesad

آزادی بقایی از زندان، بدون توضیح درباره اتهام ۲۰ هزار میلیارد تومانی

کلمه – گروه خبر: در حالی که هنوز از اتهامات و جزئیات پرونده فساد مالی حمید بقایی و دیگر اعضای دولت پاکدست‌ها! اطلاعات دقیقی وجود ندارد، خبرگزاری وابسته سپاه از آزادی حمید بقایی خبر می‌دهد.

به گزارش تسنیم، حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد که ۷ ماه پیش بازداشت شده بود، ساعتی پیش آزاد شد.
معاون اول قوه قضائیه هنوز موارد اتهامی بقایی را رسانه‌ای نکرده است اما این متهم ۱۸ خرداد امسال بازداشت و قرار بازداشت وی ۶ بار تمدید شده بود.

همان روز غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در گفت و گو با سایت تابناک خبر داد که یکی از تخلفات حمید بقایی، خروج ۲۰ هزار میلیارد تومان از کشور به مقصد کشور های عربی بوده است. او همچنین گفته بود که ما منتظر بازداشت مقامات بالاتر هستیم. اما این خبر تنها چند دقیقه روی خروجی سایت مذکور دوام آورده و بلافاصله از روی خروجی این سایت خبری حذف شد.

وی ابراز تاسف کرده بود که دولتمردان گذشته به صرف ادعاهایی که درباره پاک بودن داشتند، تخلفات بسیار گسترده‌ای داشتند، این تخلفات از انتقال پول‌های کلان از داخل کشور به خارج تا فسادهایی که در واگذاری پروژه‌ها و چیزهای دیگر داشتند، بوده است. در آن زمان به اینها به صورت کامل، این مساله که کشور قانون ندارد تزریق شده بود، و فکر هم نمی کردند که یک روزی در این کشور به این حساب کتابها رسیدگی خواهد شد.

بر اساس این گزارش خبر بازداشت بقایی را نخستین بار حجت الاسلام محسنی اژه ای در هشتادمین نشست خبری خود در خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق پرونده اتهامی در قوه قضاییه داشت که بازپرس پرونده این فرد را برای بازجویی احضار کرد. پس از برگزاری جلسه بازپرس پرونده برای این شخص قرار بازداشت صادر کرد و به این ترتیب این فرد اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

همان زمان نوبخت در نشست خبری خود با بیان اینکه در رابطه با حمید بقایی حق و انصاف این است که قوه قضاییه موارد اتهامی مختلف را در این راستا اطلاع رسانی کند، گفته بود: دولت در جایگاه قانونی خود برای ارجاع اسناد به قوه قضاییه قبلا اقدام کرده است.

حمید بقایی از نزدیک ترین افراد در دولت قبل به محمود احمدی‌نژاد بود. در واقع او پس از اسفندیار رحیم مشایی، نفر دوم در حلقه اطرافیان رییس دولت قبل به شمار می‌رفت.

حمید بقایی اهل کرمانشاه است و در دهه ۸۰ همراه با اسفندیار رحیم مشایی وارد رادیو تهران شد. با انتصاب محمود احمدی نژاد بعنوان شهردار تهران بقایی هم به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رفت و بعد از روی کار آمدن دولت نهم بقایی بعنوان معاون مشایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد و پس از مدتی با حکم احمدی‌نژاد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.