صدور منع تعقیب سعید مرتضوی

چهارشنبه, 30ام دی, 1394
اندازه قلم متن

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : قرار منع تعقیب سعید مرتضوی در خصوص استخدام بدون مجوز ۵۰۰ نفر در تامین اجتماعی در دادگاه تایید شده است.

مجتبی نظری افزود : دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای سعید مرتضوی درباره بخشی از اتهامات از جمله استخدام غیر مجاز ۵۰۰ نفر در سازمان تامین اجتماعی قرار منع تعقیب صادر کرد که به این موضوع اعتراض کردیم اما دادگاه نظر دادسرا را مبنی بر صدور قرار منع تعقیب تایید کرده است.

وی گفت : با توجه به اینکه اتهامات در نظر گرفته شده در کیفرخواست متناسب با جرم نبود ، کیفرخواست با نظر قاضی به دادسرا برگشت تا نواقص رفع و اصلاح شود و دوباره تفهیم اتهام جدید صورت گیرد.

نظری افزود : این در حالی است که تاکنون سه جلسه دادگاه در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت برگزار شده است .

وی گفت : یکی دیگر از اتهاماتی که برای مرتضوی مطرح شده بود ، تصرف در اموال سازمان است در حالی که در این پرونده بحث تصرف مطرح نیست بلکه وی از منابع سازمان پول هایی به اشخاص مختلف و پاداش هایی به کارمندان و زیر دستان خود داده است که حتی دادن پاداش به کارمندان غیرقانونی بوده است .

پرونده مرتضوی مشتمل بر ۱۸ جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی و برخی شکات خصوصی است که نخستین جلسه آن ۲۵ آبان و جلسات دوم و سوم این پرونده نیز در ۱۶ و ۱۹ دی ماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.

از: عصر ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.