عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی به وضعیت زندانی سوری، رمضان احمد کمال شد

پنجشنبه, 8ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

ramazan-ahmad-kamal-300x191

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رمضان احمد کمال، زندانی کرد سوری به عمل جراحی نیاز دارد. این سازمان خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این بیانیه که روز ششم بهمن صادر شده، امده است: “رمضان احمد کمال، زندانی کرد سوریه‌ای که حبس ده ساله‌اش را در ایران سپری می کند، به اقدامات فوری پزشکی از جمله عمل جراحی نیاز دارد.”

سازمان عفو بین الملل همچنین نوشته است که رمضان احمد کمال در روز نهم دی ماه هنگام اعزام به بیمارستان مورد ضرب و شتم واقع شده و پس از دو هفته بدون مداوای لازم به زندان بازگردانده شده است.

به گزارش هرانا، رمضان احمد کمال روز چهارشنبه نهم دی ماه در بیهوشی کامل به بیمارستان اعزام شد. او پس از هوشیاری گفته بود که قبل از اعزام از سوی زندانبانان مورد ضرب و شتم واقع شده و دیگر چیزی به یاد نمی آورد.

کیوان صمیمی همبندی سابق آقای کمال نیز طی گفتگویی با هرانا موضوع ضرب و شتم این زندانی را شرح داده است.

رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که به صورت اشتباهی وارد مرزهای ایران شده بودند، دستگیر شد.

او در حالی بازداشت شد که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود و ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند، این گلوله‌ها هنوز با گذشت هفت سال از بدن او خارج نشده‌اند. عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.

این زندانی کرد سوریه، به اتهام عضویت در پ ‌ک‌ ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم دردیوان‌عالی‌کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.

این زندانی هم اینک هشتمین سال حبس خود را در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر می گذراند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.