اسدالله اسدی به زندان تبریز منتقل شد

دوشنبه, 12ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

dr.assadi

اسدالله اسدی که مدت کوتاهی پس از آزادی مجددا از سوی نیروهای انتظامی در تبریز بازداشت شده بود، به زندان تبریز منتقل شد.

به گزارش منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسدالله اسدی روز چهارشنبه سی ام دی ماه، زمانی که در اعتراض به “تضییع حقوقش از سوی اداره آموزش و پروزش”، اقدام به حمل و نمایش پلاکاردهای اعتراضی در اطراف بازار تبریز کرده بود، بازداشت شد.

گفته می شود که بازداشت او به دلیل مقاومت و درخواست حکم بازداشت، با خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است و با شکایت از مأموران مربوطه، هفته ی گذشته جهت بررسی ادعا به پزشکی قانونی تبریز منتقل شده است.

از اتهامات دقیق این زندانی هنوز اطلاعی در دست نیست.

آقای اسدی حدود چهار ماه پیش و زمانی که در مرخصی استعلاجی به سر می برد، با پایاین محکومیت پنج سال و شش ماهه اش از زندان اوین آزاد شد.

دکتر اسدالله اسدی ۵۱ ساله و ساکن شهر تبریز، کارمند بازنشتهٔ آموزش و پرورش و پزشک عمومی است.

او پیشتر در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۸۹ از سوی ماموران اداره اطلاعات تبریز در مسیر محل کار خود بازداشت و پس از ماه‌ها بی‌خبری خانواده و نیز تحمل سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات تبریز و ۲۰۹ اطلاعات تهران، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ده سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بعدا به پنج سال و شش ماه کاهش یافت.

اتهام آقای اسدی همکاری با دول متخاصم و عضویت در حزب خلق مسلمان عنوان شده است.

یکی از نزدیکان اسدالله اسدی در آن زمان به گزارشگر هرانا گفته بود که فشار و شکنجه‌های متعدد طی پنج ماه انفرادی و بازجویی و زندان، او را دچار عدم تعادل عصبی و مشکلات جدی کرده است و به همین دلیل نیز با آزادی پیش از موعدش موافقت شده بود. این زندانى در پى تشدید فشار‌ها در اسفند ١٣٩٠ در زندان اوین اقدام به خودکشى کرد که با کمک هم‌بندیان از مرگ نجات پیدا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.