نیروهای مسلح ایران برای شرکت در اقتصاد بعد از برجام اعلام آمادگی کردند

سه شنبه, 13ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

اولین نشست “ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی” با حضور نمایندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز سه شنبه سیزدهم بهمن ماه در تهران تشکیل شد. دستور کار این جلسه “استفاده از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران” در اقتصاد کشور اعلام شد.

خود اسحاق جهانگیری در این نشست تأکید کرد که “ظرفیت ها و توانمندی های نیروهای مسلح” در اجرای “اقتصاد مقاومتی نباید نادیده گرفته شود.” وی تصریح کرد که سپاه پاسداران ایران و مشخصاً قرارگاه خاتم الانبیاء “در حال حاضر پیمانکار برخی از مهمترین و اصلی ترین پروژه های کشور هستند و تاکنون اجرای طرح های متعددی را در بخش های نفت، گاز و آب بر عهده داشته اند.”

معاون اول رییس جمهوری ایران سپس با استناد به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی گفت که خود آیت الله خامنه ای بر استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است.

نمایندۀ ارتش جمهوری اسلامی نیز که در نشست امروز “ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی” حضور داشت با اشاره به همین سخنان و تأکیدات مکرر آیت الله خامنه ای خواستار بهره گیری از “توانمندی ها و ظرفیت های ارتش” در اجرای طرح “اقتصاد مقاومتی” شد.

در نشست امروز “ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی” در مورد نحوۀ مشارکت نیروهای مسلح در طرح ها و فعالیت های اقتصادی کشور تصمیم گیری شد و برای این منظور کمیته ای مرکب از چند تن از وزرا و دبیرخانۀ ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

رفع تحریم های بین المللی علیه ایران و آزاد شدن بیش از صد میلیارد دلار از دارایی های این کشور در خارج سپاه پاسداران و بسیج و در رقابت با آنها ارتش جمهوری اسلامی ایران را در شرکت در فعالیت های اقتصادی بعد از “برجام” بیش از گذشته ترغیب کرده اند. به گفتۀ فرماندۀ سپاه پاسداران ایران، محمد علی جعفری، خود آیت الله خامنه ای اصطلاح “اقتصاد مقاومتی” را برای واگذاری طرح های اقتصادی کشور به نیروهای مسلح ابداع کرده است. رهبر جمهوری اسلامی ایران در آخرین دیدار خود با اعضای دولت ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی را به “ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی” تغییر نام داد و آن را به سود سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح کشور از کنترل دولت خارج کرد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.