بی خبری از وضعیت کمال حسن رمضان

چهارشنبه, 14ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

kamal hassan ramezan

هیچ اطلاعی از کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی کُرد، از روز پنج شنبه ۸ بهمن‌ماه، از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه امنیتی سپاه پاسداران در شهر ارومیه منتقل‌شد، در دست نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کمال حسن رمضان ، زندانی سیاسی کُرد ، ظهر روز پنج شنبه ۸ بهمن‌ماه ، از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه امنیتی سپاه پاسداران در شهر ارومیه اعزام شد. مسئولین زندان اعلام کرده‌اند که دادستان ارومیه با درخواست تمدید بازداشت این زندانی از سوی حفاظت اطلاعات سپاه از ۲۴ ساعت به ۳ ماه، موافقت کرده است.

این زندانی در حین اعزام اعلام کرده که درصورتی‌که تا شب به زندان باز نگردد ، اقدام به اعتصاب غذای نامحدود خواهد کرد. لازم به ذکر است که وی به بیماری گوارشی مبتلا می‌باشد و هرگونه اعتصاب غذا برای سلامتی وی خطرناک است.

پیش‌تر، وی روز سه شنبه ۶ بهمن‌ماه نیز ، در پی اعتراض‌های زندانیان سیاسی به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم ، به دستور مسئولین زندان به سلول‌های انفرادی منتقل‌ و پس از یک روز دوباره به بند بازگرداننده شد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر به مدت ده روز از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه سپاه منتقل‌شده بود و در این مدت به دلیل خودداری از همکاری با سپاه پاسداران ، تحت‌ شکنجه فیزیکی قرارگرفته بود.

کمال حسن رمضان، شهروند کُرد اهل سوریه ، در تیرماه سال ۹۳ به همراه چند شهروند کُرد ، دیگر توسط نیروهای سپاه پاسداران ، اتهام محاربه و همکاری با اپوزیسیون کرد ، بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شد. وی پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. دادگاه این زندانی سیاسی ، در تیرماه ۹۴ ، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر ارومیه برگزار شد اما همچنان حکمی به وی ابلاغ نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.