همسر زندانی سیاسی عباس لسانی به دادگاه احضار شد

چهارشنبه, 14ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

abbas-lesani-family-300x191

رقیه علیزاده، همسر زندانی سیاسی ترک (آذری) زندان شیراز، تلفنی به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد. خانم علیزاده گفته است که احتمالا احضارش به دلیل شکایت اداره اطلاعات بوده ولی تا زمانی که به صورت مکتوب و رسمی احضار نشود مراجعه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رقیه علیزاده، همسر عباس لسانی، طی یک تماس تلفنی به دادیاری شعبه ی دو دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد.

زمان مراجعه ساعت ده صبح فردا چهاردهم بهمن ماه اعلام شده و به گفته خانم علیزاده احضار او احتمالا به دلیل شکایت اداره اطلاعات شهر اردبیل انجام شده است.

عباس لسانی، فعال مدنی محبوس در زندان شیراز که پنجشنبه بیست و یکم آبان ماه، بدون اطلاع قبلی از زندان اردبیل به زندان شیراز منتقل شد، از بدو ورود به این زندان از ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.

عباس لسانی، فعال مدنی که به دلیل عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی دایر بر تشکیل جلسات دادگاه بصورت علنی، در هیچ یک از ۳ جلسه دادگاه شرکت نکرده بود، در پنجم اردیبهشت ماه طی دادنامه ای از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر اردبیل به ریاست قاضی اسدپور، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عباس لسانی فعال مدنی ترک (آذری) و پدر سه فرزند که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار روز هیجدهم شهریور سال ۱۳۹۰، در پی اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، در شهر اردبیل بازداشت شد، وی پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل روز ۱۴ آبان ۹۰ با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد گردید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.