محمد نجفی وکیل دادگستری به دادسرا احضار شد / احضاریه

جمعه, 16ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

mohammad-najafi-3-300x191

شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شازند از توابع استان مرکزی، محمد نجفی وکیل دادگستری را احضار کرده است. اتهام آقای نجفی در این احضاریه «تشویش اذهان عمومی» درج شده و باید طی پنج روز از دریافت احضاریه، به بازپرسی مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نجفی وکیل دادگستری و از وکلای فعال در زمینه حقوق بشر، هم اینک به قید وثیقه در این پرونده آزاد است.

محمد نجفی در پرونده دیگری از سوی دادستان انتظامی کانون وکلای شهر اراک، با اتهامات سیاسی-امنیتی مورد تعقیب قرار گرفته و قرار است بیستم بهمن ماه محاکمه شود.

دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی (اراک)، با استناد به شکایت یک شهروند مجهول الهویه، آقای محمد نجفی را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی مورد پیگرد قرار داده است.

“شرکت در تحصن غیرقانونی نسرین ستوده”، “هواداری از نسرین ستوده و نوریزاد”، “وبلاگ نویسی و نوشتن مطالب انتقادی در فیسبوک” بخشی از موضوعاتی است که به عنوان اتهامات آقای نجفی در این پرونده مطرح شده‌ است.

نسرین ستوده، یکی از وکلای آقای نجفی به گزارشگر هرانا گفت که دادگاه انتظامی وکلا نمی تواند یک وکیل را رأسا با اتهامات سیاسی و امنیتی محاکمه کند و فقط در صورتی می تواند به چنین موضوعاتی وارد شود که قبلا دادگاه صالحی درباره چنین اتهاماتی رأی صادر کرده و وکیل را محکوم کرده باشد.

گفتنی است شاکی اولیه با عنوان “امضاء محفوظ” خود را “فردی از آحاد جامعه” معرفی کرده و مدعی شده است که محمد نجفی با اقدامات “دشمن‌شادکن” زمینه انحراف جوانان را فراهم می کند.

شهرستان شازند یکی از شهرستانهای استان مرکزی است. مرکز این شهرستان، شهر شازند است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.

mohammad-najafi-ehzarie-300x225


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.