علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مشارکت سپاه در رد صلاحیت‌های انتخابات را تایید کرد

دوشنبه, 26ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

نماینده “ولی فقیه” در سپاه پاسداران اعلام کرد که این نیروی نظامی در انتخابات دخالتی نخواهد کرد اما در روند تایید صلاحیت‌ها با شورای نگهبان همکاری داشته و معیارهای “کاندیدای اصلح” را نیز برای مردم تشریح خواهد کرد.

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که “جریان شناسی” یکی از رویکردهای سپاه است تا جریان‌های سیاسی را به مردم معرفی کنند: “ما اصول و مبانی امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با آن معیار می‌سنجیم و به مردم می‌گوییم به کسانی رای دهند که با اصول انقلاب و امام و رهبر انقلاب همراه باشند.”

او همچنین تایید کرد که سپاه در روند تایید صلاحیت‌ها نیز مشارکت داشته است: “شورای نگهبان ممکن است از سپاه در تایید صلاحیت‌ها استعلام گرفته باشد که سپاه هم پاسخگو بوده است، زیرا ممکن است افراد محکومیت قضایی نداشته باشند، اما دارای سوابقی باشند که در مراجع رسمی ثبت نشده است.”

آقای سعیدی مجموعه این اقدامات را به معنای “دخالت در انتخابات” نمی‌داند و می‌گوید که “شأن سپاه” این نیست که وارد مصادیق انتخاباتی شود.

به گفته نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه، حتی مواضع انتخاباتی اعضای ارشد سپاه به معنای اعلام نظر این نهاد نظامی نیست و نظر شخصی آنهاست. او تاکید کرد که تنها سخنان فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم است که با استفاده از توان مالی و تبلیغاتی خود در انتخابات مختلف ایران دخالت می‌کند. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ نیز عنوان شد که سپاه یکی از عوامل تقلب و تخلف انتخاباتی بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه‌ای گسترده و قدرتمند در ساختار حکومت ایران است که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار و تعیین کننده است.
از: صدای آمریکا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.