ایران برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را از سازمان ملل تحویل گرفت

سه شنبه, 27ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

zagros

الهه روانشاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد روز دوشنبه، برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را به ایران تحویل داد.

این مراسم با حضور رئیس سازمان محیط زیست، استانداران ِ اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و کارشناسان این حیطه برگزار شد.

واگذاری و تحویل برنامه عمرانی حفاظت و توسعه زاگرس، در محل سازمان محیط زیست و در قالب یک تفاهم نامه سه‌جانبه میان سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه برگزار شد.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای اجرای این برنامه گفت: شروع کار با سه دستگاه دولتی است و چهار استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و اصفهان با آن همکاری می‌کنند.

خانم ابتکار در این مراسم به مسئله تغییرات اقلیمی نیز اشاره کرده و گفت که که این یکی از مهم‌ترین خطرات زیست محیطی است که ایران و منطقه را تهدید می‌کند.

او گفت که توسعه باید به صورت پایدار باشد و و همگام با ملاحظات زیست محیطی، وگرنه از میان می‌رود و به عنوان مثال از دریاچه ارومیه نام برد.

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست در ایران در گفت‌وگو با رادیو فردا، برنامه حفاظت و توسعه زاگرس را مفید می‌داند و می‌گوید که اگر درختان بلوط زاگرس نابود شوند ایران از تشنگی خواهد مرد.
از: رادیو فردا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.