بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور در باره اعتصاب غذای عیسی سحرخیز و دو زندانی دیگر

سه شنبه, 27ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

logosazemanha

عیسی سحرخیز بخاطر هشدار در مورد مهندسی انتخابات زندانی شده است

اخبار نگران کننده ای که از ایران میرسد حاکی از آنست که اعتصاب غذای عیسی سحرخیز روزنامه نگار شجاع، امیر گلستانی و محمدعلی طاهری همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش سازمان گزارش‌گران بدون مرز، سحرخیز در اعتراض به رفتار مسئولان زندان اوین، دست به اعتصاب غذای خشک زده است و خانواده وی گفته اند این روزنامه‌نگار در زندان تحت فشار قرار گرفته تا به “کارهای ناکرده” اعتراف کند.

بنظر میرسد که علی خامنه ای زمانی که موضوع “نفوذ دشمن” در ارکان نظام جمهوری اسلامی را مطرح ساخت، منظورش سرکوب مطبوعات، خاموش کردن صدای خبرنگاران و منتقدانی که خواهان آزادی ولو محدود در انتخابات هستند و مسدود ساختن اندک روزنه های باقی مانده برای تنفس سیاسی جامعه بود تا بتواند با دستی باز و بدون نگرانی از انتقادات و مخالفت ها امر مهندسی انتخابات را به سرانجام رساند.

عیسی سحرخیز پس از انتشار مقاله ای با عنوان “خوش خیال ها” که در ۷ آبان ۱۳۹۴ منتشر گردید بازداشت شد. وی در آن مقاله نوشته بود: “برخی از این افراد حتی این شم سیاسی را ندارند که دریابند شورای نگهبان چه خوابی برایشان دیده است و چگونه با زیرپا گذاردن یا دور زدن قانون انتخابات می خواهد این بار نه تنها به بهانه های سیاسی، بلکه زدن اتهام های غیرقابل اثبات اخلاقی و مالی، اکثر آن ها را از لیست نامزدهای انتخاباتی بیرون بیندازد”. هم به این جهت، او که بارها با وجود تحمل دوران طولانی زندان نشان داده است که در مقابل زور و ارعاب تسلیم نمیشود و از این نظر جایگاهی خاص در میان خبرنگاران دارد، میبایستی برای عبرت دیگر منتقدان و معترضان سرکوب شود.

در اینجا ضروری است نگرانی خود را همچنین از وضعیت جسمانی امیر گلستانی که به علت استفاده از اینترنت برای پخش افکار آزادیخواهانه بازداشت شده و دست به اعتصاب غذا زده و محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران، که بیش از دو هفته است در اعتصاب غذا بسر میبرد، نیز اعلام کنیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور از همه گروههای سیاسی و حقوق بشری ایران می خواهد به خطراتی که سلامتی این سه تن را تهدید میکند حساسیت بیشتری نشان دهند و با جدیت تمام وضعیت جسمانی و خواست های اعتصاب غذا کنندگان را به اطلاع مجامع ذیصلاح بین المللی و جهانیان برسانند.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ برابر ۱۶ فوریه ۲۰۱۶
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.