گرد و غبار وضعیت هوای چند استان ایران را بحرانی کرد

دوشنبه, 3ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن
گرد و غبار در اهواز

گرد و غبار در اهواز

موجی از گرد و غبار، از روز شنبه اول اسفند تاکنون، موجب آلودگی شدید هوا در چندین استان غربی، جنوبی و حتی مرکزی ایران شده و فعالیت روزانه ساکنان این مناطق را مختل کرده است. همچنین یک مقام سازمان محیط زیست استان تهران به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفت که ورود ریزگردها از غرب کشور موجب افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ده میکرون شده و اکنون هوای تهران برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

در حالی که روز یکشنبه دوم اسفند، مدارس و مراکز آموزش عالی سه استان ایران تعطیل بود، روز دوشنبه سوم اسفند نیز ستاد بحران استان خوزستان اعلام کرد که مدارس و ادارات پانزده شهرستان این استان تعطیل است.

پیش بینی شده که گرد و غبار شدید باعث کاهش دید افقی در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، بستان، هویزه، امیدیه، رامشیر، سوسنگرد، هندیجان، شوش، کارون، باوی و حمیدیه تا صد متر شود.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، در همسایگی تهران پایتخت ایران نیز از استقرار هوای بسیار ناسالم در شهرستان های فردیس و نظرآباد در این استان خبر داد.

این درحالی است که یک کارشناس اداره‌کل هواشناسی زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، از ورود ریزگرد به این استان خبر داده و گفته است: “هم‌اکنون بیشترین حجم ریزگرد نسبت به سایر مناطق، در زنجان گزارش شده است.”

مسئول اداره آزمایشگاه محیط‌زیست استان کردستان نیز به همین خبرگزاری گفت: “از روز شنبه یکم اسفندماه موجی از گرد و غبار وارد استان شد و هم‌اکنون هوای استان در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.”

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز به خبرگزاری کار ایران گفت: “در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای لرستان به بیش از دو برابر حد مجاز رسیده است.”

از: ار اف ای

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.