تجمعات و اعتراضات

پنجشنبه, 6ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

nasaji

راهپیمایی کارگران کارخانه نساجی مازندران در خیابان های قائمشهر وتجمع مقابل فرمانداری دراعتراض نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه

صبح امروز۵اسفندماه کارگران کارخانه نساجی مازندران دراعتراض نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست به راهپیمایی درخیابان های قائم شهر وتجمع مقابل فرمانداری زدند.

به گزارش ۵اسفند بلاغ، در پی عدم پرداخت مطالبات و حقوق چند ماهه کارگران کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر کارگران این کارخانه از صبح امروز با جمعیتی بیش از ۳۰۰ نفر بهصورت راهپیمایی از پل تلار به سمت داخل شهر و احتمالا مقصد نهایی فرمانداری این شهر حرکت کرده اند تا دو روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی حرف خود را به گوش مسئولان برسانند.

***
کارگران فاز ۱۴عسلویه هم دست به تجمع دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق زدند

بامداد امروز (چهارشنبه پنجم اسفند ماه) جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژههای فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه در پی پرداخت نشدن معوقات مزدی خود تجمع کردند.

تجمع این کارگران در محدوده مسیرهای منتهی به محل پروژه و کارگاههای مجاور تاثیر گذار بوده است.

به گزارش۵اسفندایلنا،کارگرانی که در عسلویه کار میکنند با اعلام این خبر گفتند، این کارگران تا نزدیک به هشت ماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

به گفته این منابع تعداد کارگران تجمع کننده دست کم تا ۲۰۰ نفر برآورد میشود و از قرار معلوم تجمع این کارگران در محدوده مسیرهای منتهی به محل پروژه و کارگاههای مجاور تاثیر گذار بوده است.

از قرار معلوم صرف نظر از تفاوتی که در نوع و محل اجرای پروژه کارگران پیمانکاری فازهای مختلف عسلویه وجود دارد، تجمع اعتراضی کارگران فاز ۱۴ مشابه تجمع اعتراضی روزهای اخیر کارگران پیمانکاری فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه است.

برپایی این اجتماعات اعتراضی از آغاز هفته جاری در شرایطی رخ داده است که برابر دستور العملی که ماه گذشته از سوی وزارت نفت صادر شده بود، تمامی کارفرمایان و پیمانکاران فعال در منطقه عسلویه موظف شده بودند که تا پیش از تاریخ ۵ اسفند ماه تمامی مطالبات معوق و جاری کارگران تحت استخدام خود را پرداخت کنند.

***
آموزش بین الملل خواهان آزادی اسماعیل عبدی شد

سایت رسمی آموزش بین الملل در صفحه اول خود گزارشی در مورد حکم شش سال زندان برای اسماعیل عبدی همراه با عکسی از او درج کرده است. در این گزارش ضمن اشاره به آغاز کوشش های تازه برای آزادی عبدی، آمده است که آموزش بین الملل یک بار دیگر خواهان آزادی بدون قید شرط عبدی است. ترجمه این گزارش را در زیر می خوانید:

خشم اتحادیه های کارگری از حکم ۶ سال حبس اسماعیل عبدی

کوشش های تازه ای برای آزادی اسماعیل عبدی بعد ازآنکه دادگاه انقلاب در ۲۲ فوریه این معلم و فعال سندیکایی را با ادعای ارتکاب جرایم مربوط به فعالیت اتحادیه ای محکوم کرد، در جریان است. حکم دادگاه علیه این رهبر کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) بعد از آن صادر می شود که ایشان در راه سفر به ارمنستان برای اخذ ویزای کانادا دستگیر شد. عبدی قصد داشت برای شرکت در کنگره جهانی آموزش بین الملل در شهر اوتاوا به کانادا مسافرت کند.

عبدی که از هنگام بازداشت در حبس به سر می برد به “تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن نظم عمومی” و ” تبلیغ علیه نظام” متهم شده است. همکاران او می گویند که این اتهامات به دلیل فعالیت های مشروع سندیکایی و داشتن نقش رهبری، به او نسبت داد شده است.

آموزش بین الملل یک بار دیگر آزادی فوری و بدون قید شرط عبدی را در خواست می کند.
دبیر کل آموزش بین الملل، آقای فرد وان لیوون در نامه ای که برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران ارسال شد ، اعلام کرد که: بازداشت عبدی ” بیانگرنقض بسیاری از میثاق های بین المللی در مورد حقوق بشر ازجمله میثاق هایی است که از آزادی بیان و تشکل حمایت می کند”.

کوشش های قبلی برای آزادی عبدی، از جمله کارزار نامه نگاری و به همراه آن طومار “لیبر استارت” که به کمک آموزش بین الملل صورت گرفت و ۱۲۰۰۰ نفر آن را امضا کردند (توسط دولت ایران) نادیده گرفته شد.

بعد از ضبط پاسپورت عبدی در مرز ارمنستان، به او دستور داده شد که به تهران باز گردد و خود را به دادستانی معرفی کند. در روز ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵ عبدی در حالی که ۷۰ نفر از یارانش او را همراهی می کردند خود را به دادستانی تهران معرفی کرد و همان جا دستگیر شد.

***
ادامه بلاتکلیفی وعدم پرداخت مطالبات۱۵۰کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن غرب

با گذشت نزدیک به دو ماه از توقف فعالیت کارخانه ذوب آهن غرب کشور در شهرستان اسد آباد استان همدان، هنوز برای پرداخت معوقات مزدی و مقرری بیمه بیکاری حدود ۱۵۰ کارگر این واحد معدنی اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش۵اسفندایلنا،کارگران این واحد صنعتی گفتند: این اتفاق نیمه دوم سال جاری زمانی اتفاق افتاد که شرکت «صبا نور» که سهام دار ۹۷ درصد از کارخانه ذوب آهن غرب کشور و تامین کننده مواد اولیه این کارخانه است فعالیت خود را در بخش «گندله سازی» متوقف کرد و در نتیجه حدود ۱۵۰کارگر در دو مرحله با یک ونیم ماه معوقات مزدی بیکار شدند.

آنها با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول کارند، افزودند: علاوه بر مزد معوقه، کارفرما هنوزسنوات سال ۹۳ تمامی کارگرانی که در آن زمان مشغول کار بودند تسویه حساب نکرده است.

به گفته این کارگران پیش از این حدود ۱۷۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول کار بودند که در حال حاضر از این جمعیت تنها ۲۰ کارگر به عنوان به عنوان نگهبان وپرسنل اداری باقی ماندهاند.

آنها در ادامه گفتند: هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگران اخراجی و تعدیل شده کارخانه ذوب آهن غرب در اداره کار اسد آباد فراهم نشده است و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدی مالی به سر میبرند.

طبق اظهارات این کارگر پس از توقف فعالیت کارخانه و بیکار شدن حدود ۱۵۰ کارگران ذوب آهن غرب کشور، مسئولان وعده پی گیری بازگشت بکار وپرداخت مطالبات کارگران را دادند اما تا کنون اتفاقی رخ نداده و کارگران همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرند.

***
تجمع اعتراضی سراسری مهندسان معماری دراعتراض به استاندارد نبودن آزمون طراحی معماری

امروز چهارشنبه (پنجم اسفند) که مصادف با روز مهندس است، جمعی از مهندسان معماری در استاهای مختلف در اعتراض به استاندارد نبودن آزمون طراحی نظام مهندسی تجمع کردند.

به گزارش۵اسفند ایلنا، امروز همزمان با روز مهندس جمعی از مهندسان معماری در اعتراض به استاندارد نبودن آزمون طراحی نظام مهندسی معماری که روز جمعه گذشته (۳۰ بهمن ماه) برگزار شد، تجمع کردند.

از قرار معلوم این تجمع در مقابل ادارات راه و شهرسازی استانها برگزار شده است.

بنابهمین گزارش،همزمان این تجمع در مراکز استانهای یزد، کرمانشاه، مازندران، همدان و تهران برگزارشده است.
تجمع کنندگان خواستار اصلاح زیرساختی آزمون نظام مهندسی هستند.

***
تجمع مهندسان اصفهانی در مقابل اداره راه و شهرسازی

مهندسان اصفهان صبح امروز در مقابل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان تجمع کردند.

به گزارش۵اسفند تابناک ، صبح امروز جمعی از مهندسان سازمان نظام مهندسی استان اصفهان همزمان با روز مهندس در مقابل ساختمان راه و شهرسازی در خیابان هزار جریب تجمع کردند.

معترضان این تجمع نسبت به برگزاری شیوه آزمون مهندسی انتقادات داشتند و معتقد بودند شیوه برگزاری آزمون غیر استاندار بوده است.

گفتنی است، این تجمع همزمان با سراسر کشور در اصفهان نیز برگزار شده است.

***
تجمع مهندسان یزدی مقابل اداره راه و شهرسازی استان

جمعی از مهندسان یزدی در اتحاد با دیگر مهندسان کشور، امروز در مقابل اداره راه و شهرسازی استان به نشانه گلایه از استاندارد نبودن آزمون طراحی معماری تجمع کردند و خواستار اصلاح موارد زیربنایی این آزمون شدند.

به گزارش۵اسفندایسنا،یکی از معترضان اظهار کرد: روز مهندس است؛ روزی که قرار است هویت حرفهای خود را در آن مرور کنیم. امسال حول هدفی واحد گرد هم آمدهایم تا اعتراض کنیم.

وی افزود: به آزمونی اعتراض داریم که قرار است با سنجیدن صلاحیت حرفهای، به ما مجوز کار بدهد اما در چند دوره اخیر در حد نامتعارفی از محدودیت و تنگنا به طرح مساله میپردازد.

وی با اشاره به رد شدن بیش از ۹۰ درصد شرکتکنندگان در این آزمون، گفت: به استاندارد بودن و اعتبار این آزمون شبهه جدی وارد است.

داوود دانشگر، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور در جمع معترضان، گفت: تمام تلاش خود را جهت اصلاح این آزمون مطابق با استانداردها و ضوابط خواهیم داشت.

***
عدم پرداخت۲ماه حقوق بازنشستگان ذوب آهن اصفهان

قطع خدمات دهی صندوق بازنشستگی فولاد به بازنشستگان ذوب آهن

در حالی که بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هنوز حقوق دو ماه پیش خود را دریافت نکرده اند، ارائه هر گونه خدمات دهی صندوق بازنشستگی فولاد به بازنشستگان ذوب آهن در شهر تهران قطع شد.

به گزارش۵اسفند ماین نیوز، بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان که از میانه سال ۹۰ با تأخیرهای یک تا سه ماهه حقوق خود را دریافت می کنند، از اردیبهشت ماه سال ۹۳ در دریافت خدمات درمانی نیز با اختلال مواجه شده اند. در مدت دو سال گذشته بارها در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به ویژه در شهر تهران اختلال ایجاد شد و در طول سال جاری نیز در چند نوبت ارائه خدمات درمانی با پوشش بیمه ای برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان متوقف شد.
اکنون نیز در حالی که هر گونه ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در تهران متوقف است، حقوق دی ماه و بهمن ماه آنها نیز پرداخت نشده است.

گزارش های مردمی از مراجعه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در کلانشهر تهران به صندوق بازنشستگی فولاد ایران حاکی از این است که این صندوق هر گونه ارائه خدمات از قبیل بیمه ای، دادن نامه معرفی برای اخذ وام و غیره را به بازنشستگان ذوب آهن اصفهان متوقف کرده است و در صورت مراجعه خانواده بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به مراکز تحت پوشش بیمه فولاد، تمامی پرداخت های آنها بدون بیمه و باید به صورت آزاد باید صورت گیرد که هر نوع بیماری در این خانواده ها که سرپرست انها ۳۰ سال حق بیمه به عنوان یک کارمند رسمی دولت پرداخت کرده فضار مضاعف اقتصادی برای خانواده ای که حقوق ماهها پیش را هم دریافت نکرده به دنبال دارد.

در خصوص تأخیرهای مکرر در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد به ویژه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۴٫۱۱٫۴ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) مکلف است در اجرای بند (ف) تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، حداکثر تا سقف مبلغ ده هزار میلیارد ریال تنخواه گردان از محل درآمد عمومی کشور با ابلاغ اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع بندهای (ب) و (و) ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت پرداخت حقوق و مزایای مشمولین صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد پرداخت نماید. اما تاکنون در خصوص مشکلات بیمه درمانی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.