تایید حکم یکسال زندان دردادگاه تجدید نظر رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

جمعه, 7ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

shahabi

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به یکسال زندان تعزیری محکوم و این حکم دردادگاه تجدید نظر تایید شد.

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به یکسال زندان تعزیری محکوم و این حکم دردادگاه تجدید نظر تایید شد.

رضا شهابی در آذر ماه سال ۹۳ ضمن اینکه در مرخصی پزشکی به سر می برد به دادسرای اوین احضار و به خاطر اعتراضات زندانیان بند ۳۵۰ اوین در ۲۸ فروردین ما سال ۹۳ مورد بازجویی قرار گرفت و پرونده ای در این رابطه تشکیل و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال شد. ایشان در اردیبهشت ماه سال ۹۴ محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید. این حکم در شعبه ۲۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب در روز ۲۰آذر ماه سال ۹۴ تایید و برای اجرای حکم به اجرای احکام زندان اوین ارسال گردید.

رضا شهابی عضو هییت مدیره سندیکا از سال ۸۳ به عضویت هیات موسس سندیکای کارگران شرکت واحد در آمد و فعالیت سندیکایی خود را شروع کرد و در روز۱۳ خرداد ماه سال ۸۴ در انتخابات مجمع عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد با رای کارگران به عنوان نماینده کارگران شرکت به عضو هییت مدیره سندیکا در آمد و به همراه دیگر اعضای سندیکا برای پیگیری مطالبات کارگران شرکت واحد تلاش کرد و بارها توسط عوامل امنیتی و اطلاعاتی و حراست شرکت واحد تهدید و دستگیر شد.

شهابی در اعتصاب رانندگان شرکت واحد در سال ۸۴ در منطقه ۱۰ اتوبوسرانی دستگیر و بعد از آزادی از محل کار اخراج شد و در طول ۴ سال اخراج ضمن پیگیری بازگشت بکار خود و اعضای اخراجی همچنان به فعالیت سندیکای خود ادامه داد. ایشان با وکالت نامه ی محضری از رانندگان شرکت واحد که به بهانه های واهی اخراج می شدند در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار دفاع می کرد. شهابی با پیگیریهای مستمر به همراه دیگر اعضای اخراجی سندیکا از دیوان عدالت اداری رای بازگشت بکار گرفت و در تیرماه سال ۸۸ به محل بازگشت وهمچنان به فعالیت سندیکایی خود ادامه داد. مدیریت وقت شرکت واحد برای متوفف کردن فعالیت های رضا شهابی دائم مناطق و خطوط ایشان را جابجا می کرد و با پرونده سازی از جمله ادعای عدم انتقال اتوبوس بعد از پایان کار به توفقگاه با هماهنگی مدیریت وقت منطقه ۱۰ شرکت واحد و حراست و مدیریت مرکز قصد اخراج وی را داشتند.

شهابی بدلیل فعالیت سندیکایی و ارتباط با رانندگان و گفتگو و دعوت آنها به سندیکا و پیگیری مطالبات کارگران مورد غضب مدیریت و حراست شرکت واحد قرار گرفت و با پرونده سازی در روز ۲۲ خرداد ۸۹ توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حین کار با اتوبوس شرکت واحد و در حضور بیش از ۳۰ تن ازمسافران با ضرب و شتم دستگیر و بعد از تفتیش منزل ایشان، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و ۱۹ ماه در سلول انفرادی با قرار بازداشت موقت زیر سخت ترین فشارها زندانی شد. با جود اینکه شعبه ۲ دادسرای اوین ۶۰ میلیون تومان وثیقه برای آزادی وی تعیین کرده بود و خانواده وثیقه را تودیع کرده بودند اما با فشار نیروهای اطلاعاتی شهابی آزاد نشد. شهابی در این مدت از ناحیه مهره های گردن و کمر و سمت چپ بدن دچار اسیب شدید و بی حسی شد و در نهایت به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت خودش دست به اعتصاب غذا زد و بعد از ۲۲ روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد و ۳ مردادماه سال۹۱ از ناحیه مهره های گردن تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از عمل به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد که بعد از چند روز محل جراحی عفونت کرد.

رضا شهابی در اسفند ماه سال ۹۰ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی، و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام وتشکیل دسته و گروه بعد از ۲۲ ماه بلاتکلیفی و بازداشت موقت به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی و اجتماعی و هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم گردید و این رای ۱۳ تیر ماه ۹۱ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر قطعی شد.

رضا شهابی به دلیل شرایط سخت و غیر قانونی زندان و عدم رسیدگی پزشکی در چند نوبت ۳۰،۲۰،۷ روزه و آخرین آن به علت تبعید غیر قانونی به زندان رجایی شهردر خرداد ماه سال ۹۴ که به مدت ۵۲ روز طول کشید دست به اعتصاب غذا زد. ایشان بعد از ۵۲ روز اعتصاب غذا و به خاطر وخامت وضعیت جسمی و افت فشارخون و ضعف شدید به بیمارستان هزار تخت خوابی تهران منتقل شد وپس از تثبیت شرایط عمومی جسمی اش در روز ۱۱ شهریور ماه ۹۳ از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت.
رضا شهابی با وجود اینکه بدلیل دو عمل سنگین از ناحیه گردن و کمراز مهر ماه در مرخصی پزشکی بسر می برد، روز ۱۸ بهمن ماه ۹۴ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بنا بر آنچه بازجوی وی ادعا کرده به دلیل مراجعه و اعتراض در وزارت کار و شهرداری و دریافت حق عضویت برای سندیکا از رانندگان و پخش پیک سندیکا و تحریک کارگران به اتهام اخلال در نظم عمومی و تشویش اذهان عمومی سه ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و پرونده ی جدیدی برای ایشان تشکیل شد.

رضا شهابی در حال حاضر به دلیل تشخیص پزشکی قانونی کشور در مرخصی پزشکی به سر می برد و در حال حاضر به دلیل تحت فشار بودن و تهدیدها به اجبار در شهرستان و دور از همسر و فرزندان زندگی می کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان توقف اذیت و آزار رضا شهابی و آزادی فوری و بی قید و شرط او، بازگشت به کار و پرداخت خسارت به رضا شهابی بابت صدمات شدید جسمی در دوران حبس می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه
تاریخ۹۴/۱۲/۶

***

سریال تجمعات کارگران پیمانکاری عسلویه دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان!

بامداد امروز (پنجشنبه ششم اسفند ماه) جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژههای فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه در پی پرداخت نشدن معوقات مزدی، تجمع خود را از سر گرفتند.

به گزارش ۶اسفندایلنا، از بامداد امروز (پنجشنبه ششم اسفند ماه) جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژههای فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه در پی پرداخت نشدن معوقات مزدی تجمع اعتراض روز گذشته خود را از سر گرفتند.

به نقل از این کارگران که شمار آنها دستکم حدود ۱۰۰ نفر میشود، گفته میشود که آنها تا نزدیک به هشت ماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

به گفته کارگران، تاکنون هیچ پاسخی به این اعتراضات داده نشده است و از قرار معلوم کارگران پیمانکاری فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه نیز تجمعات مشابهای را داشتند.

برپایی این اجتماعات اعتراضی از آغاز هفته جاری در شرایطی رخ داده است که برابر دستور العملی که ماه گذشته از سوی وزارت نفت صادر شده بود، تمامی کارفرمایان و پیمانکاران فعال در منطقه عسلویه موظف شده بودند که تا پیش از تاریخ ۵ اسفند ماه تمامی مطالبات معوق و جاری کارگران تحت استخدام خود را پرداخت کنند.

***

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران درمورد صدور حکم سنگین اسماعیل عبدی

ما معتقدیم چنانچه همین قوانین موجود رعایت شوند،نه تنها اسماعیل عبدی بلکه هیچ فعال صنفی دیگری نیز به دلیل پیگیری مطالبات صنفی مورد تعقیب قرار نخواهد گرفت. بر همین مبنا خواسته ی مشخص ما در حال حاضر تجدید نظر در احکام تمامی معلمان دربند، آزادی آنان و پایان دادن به برخوردهای فراقانونی نسبت به تمدید پروانه کانون است.

به نام خداوند جان و خرد
بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در ارتباط با صدور حکم سنگین زندان برای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون

بیش از یک سال از آغاز تجمعات قانونی و مسالمت امیز معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی شان و شرایط اموزشی حاکم بر مدارس ،می گذرد.دراین میان کانون های صنفی سراسر کشور بنابر وظایف ذاتی ،ضمن درک شرایط معلمان و همراهی با آنان ،با تدوین وجمع بندی مطالبات و خواسته ها ،تلاش داشته اند اعتراضات در مسیری قانونی و مسالمت آمیز پیگیری و انجام شود.
برگزاری سه تجمع سراسری با حضور هزاران معلم از سراسر کشور،بدون هیچ گونه رفتار غیر مدنی و در آرامش کامل،ضمن اینکه نشان از بلوغ مدنی معلمان این سرزمین دارد،توانایی و ظرفیت کانونهای صنفی برای هدایت مجموعه اعتراضات در بستری مسالمت آمیز را نشان می دهد.با این حال به جای دادن پاسخ معقول به مطالبات برحق معلمان از جانب دولت و مجلس و به رسمیت شناختن حق اعتراضات صنفی،شاهداجرای احکام معلق و مسکوت مانده ی برخی فعالین و بازداشت تعدادی دیگر از فعالین صنفی توسط قوه ی قضائیه بودیم.

با این همه و با وجود رفتارهای غیر قانونی برخی متولیان نسبت به کانون و اعضای زندانی آن ،تلاش کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی ،مبتنی بر تعامل با مسئولین حکومتی از قوای سه گانه و رایزنی برای حل مشکلات معلمان دربند بوده است.
حال در چنین شرایطی شاهد صدور حکم ناعادلانه دیگری در چند روز گذشته برای اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان بوده ایم.این فعال صنفی که از تیرماه گذشته ،باوجود پایان دوران بازجویی ،به صورت غیر قانونی در بازداشت موقت به سر می برد ،به اتهام تلاش برای احقاق حقوق صنفی معلمان ،در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب ،به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.صدور چنین حکمی بیش از هرچیز ،به تلاشهای صورت گرفته در طی این یکسال برای ایجاد ارتباطی سازنده میان کانونهای صنفی و دستگاههای مسئول لطمه می زند. کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعلام اعتراض شدید خود نسبت به صدور این حکم سنگین برای دبیرکل خود، از تمامی ظرفیت های قانونی موجود، برای تغییر آن استفاده خواهد کرد.

ما معتقدیم چنانچه همین قوانین موجود رعایت شوند،نه تنها اسماعیل عبدی بلکه هیچ فعال صنفی دیگری نیز به دلیل پیگیری مطالبات صنفی مورد تعقیب قرار نخواهد گرفت. بر همین مبنا خواسته ی مشخص ما در حال حاضر تجدید نظر در احکام تمامی معلمان دربند، آزادی آنان و پایان دادن به برخوردهای فراقانونی نسبت به تمدید پروانه کانون است.

کانون صنفی معلمان ایران( تهران )

***

معوقات حقوق بازنشستگان فولاد ۳ماهه شد/نوبخت و ربیعی پاسخ بدهند

آخرین پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ایران مربوط به حقوق آذرماه آنان بود که در بهمن ماه پرداخت شد و شنیده ها حاکی از این بود که حقوق دی ماه این دسته از بازنشستگان کشوری در هفته نخست اسفند پرداخت شود.

اما اکنون طبق گزارش های مردمی از بازنشستگان هنوز مشخص نیست که حقوق دی ماه بازنشستگان فولاد چه زمانی پرداخت شود.عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان فولاد تا جایی است که حتی وزیر صنعت،معدن تجارت بابت این موضوع از مجلس در سال گذشته کارت زرد گرفت.

در حالی بازنشستگان فولاد و ذوب آهن ۳ماه معوقه حقوق دارند که ربیعی و نوبخت پاسخی برای چرایی تأخیر در پرداخت حقوق ندارند. در حال حاضر کسی نمیداند سهم این کارگران در شب عید از تدبیر دولت برای حل مشکلات حقوق و دستمزدشان چیست.

سال گذشته چنین روزهایی بود که باز هم بازنشستگان فولاد مانندامسال با عقب ماندگی مزدی ۳ماهه روبرو بودند. ۵اسفند ماه ۹۳ بود که نعمتالله شهبازی، قائم مقام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران با اشاره به اینکه حقوق دی ماه ۳۰درصد کارکنان فولاد تا پایان هفته جاری پرداخت میشود گفت: تدابیری لحاظ شده است که تمام معوقات حقوق بازنشستگان فولاد تا پایان سال تسویه شود.

شهبازی با بیان اینکه کلیه تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان سال برطرف میشود افزود: حقوق بهمن و اسفند و عیدی کارکنان این صندوق با تدابیری که از سوی وزیر کار در نظر گرفته شده است تا پایان اسفند ماه سال جاری پرداخت میشود.

این روزها موضوع عقب ماندگی بازنشستگان تکراری شده است. اما پس از صاف شدن معوقات این داستان پایان نپذیرفت و مجدداً تکرار شد. خلاصه با توجه با اعتراض چندین باره بازنشستگان شرکت فولاد نسبت به پرداخت معوقه حقوق چند ماهه خود، چندین ماه پیش مقررشد دولت مبلغی را در اختیار وزرات کار، رفاه و تامین اجتماعی قرار دهد تا این وزراتخانه امکان پرداخت مطالبات معوقه را داشته باشد.

اما باز هم مشکل حل نشد…

پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از اواسط سال ۹۰ با اختلال همراه شد. در پی این اختلال، پرداخت حقوق بازنشستگان با یک تا ۳ ماه تأخیر و گاها به صورت اقساطی پرداخت می شد. با گذشت بیش از ۴ سال و عبور از دولت دهم و وعده های متعدد دولت های دهم و یازدهم برای حل این مشکل، هنوز مشکل ناتوانی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان ادامه دارد.

آخرین پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ایران مربوط به حقوق آذرماه آنان بود که در بهمن ماه پرداخت شد و شنیده ها حاکی از این بود که حقوق دی ماه این دسته از بازنشستگان کشوری در هفته نخست اسفند پرداخت شود.

اما اکنون طبق گزارش های مردمی از بازنشستگان هنوز مشخص نیست که حقوق دی ماه بازنشستگان فولاد چه زمانی پرداخت شود.عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان فولاد تا جایی است که حتی وزیر صنعت،معدن تجارت بابت این موضوع از مجلس در سال گذشته کارت زرد گرفت.

گزارش ها بیانگر این است که پرداخت حقوق این دسته از بازنشستگان وابسته به دستور ربیعی وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی و نوبخت، سخنگوی دولت است. کپیگیریها بیانگر این موضوع است که هنوز مشخص نیست حقوق دی ماه این بازنشستگان چه زمانی پرداخت میشود.

در سراسر کشور تمامی بازنشستگانی که در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب شده و زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری هستند. این سازمان نسبت به پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و همچنین تسهیلاتی به آنها، مدیریت شده و برنامه ریزی شده عمل می کند.

اما در این میان، بازنشستگان صنعت فولاد کشور که مثل دیگر بازنشستگان رسمی کشوری، در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند، اسما به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب می شوند و در عمل نه تنها زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری نیستند، بلکه از تسهیلاتی که دیگر بازنشستگان کشوری برخوردارند نیز محروم مانده اند.

آیا حقوق اسفند ماه به سال بعد موکول میشود؟آیا امسال هم مانند سال گذشته آقای وزیر تدبیری برای شب عید بازنشستگان دارند؟
بخشی از یک گزارش تسنیم بتاریخ۶اسفند
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.