زینب جلالیان؛ ابهام در پرونده و محرومیت از درمان و مرخصی

سه شنبه, 11ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

zeynab jalalian

پرونده حقوقی زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان خوی، همچنان مبهم است و با درخواست های مکرر وی برای اعزام به بیمارستان و یا مرخصی نیز موافقت نمی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از نزدیکان زینب جلالیان در گفتگو با هرانا گفت با وجود ابتلای این زندانی سیاسی محبوس در زندان خوی به بیماری جدی از ناحیه چشم و خطر نابینا شدن، همچنان با وجود درخواست های فراوان و مکرر وی برای اعزام به بیمارستانی در خارج از زندان برای درمان، مسئولین قضایی وامنیتی از اعزام وی ممانعت می کنند و پرونده حقوقی ایشان همچنان در ابهام کامل است.

شایان ذکر است، زینب جلالیان که متولد ۱۳۶۱ در شهرستان ماکوست، در ابتدا به اعدام و سپس بر اساس اعلام رسانه ها به حبس ابد محکوم شد، اما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ حکمی به او ابلاغ نشده است.

بیش از هشت سال از زندانی شدن زینب جلالیان می گذرد و او طی این مدت از هرگونه مرخصی محروم بوده است.

زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و به اتهام محاربه و ارتباط با احزاب اپوزیسیون کرد در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد.

این زندانی سیاسی در سال های گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.