علی اصغر محمودیان؛ وضعیت وخیم یک تبعیدی در زندان سمنان

پنجشنبه, 13ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

asghar mahmudian

وضعیت جسمانی «علی‌اصغر محمودیان»، زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان وخیم گزارش شده است. یکی از نزدیکان آقای محمودیان به گزارشگر هرانا گفت که این زندانی در معرض فلج شدن پاها قرار دارد و با وجود عدم امکان رسیدگی در زندان، مسئولین از اعزام او به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از نزدیکان علی اصغر محمودیان در گفتگو با هرانا گفت این زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان از آسیب‌دیدگی مهره های کمر رنج می برد و بایستی در استراحت مطلق باشد.

این منبع مطلع همچنین افزود: «خانواده محمودیان بسیار نگران سلامت ایشان می باشند و عدم استراحت مطلق ایشان باعث از بین رفتن درمان های گذشته و وخیم تر شدن وضعیت این زندانی شده است و پیگیری های آنها برای اعزام به مرخصی همچنان بدون نتیجه مانده است.»

علی اصغر محمودیان در پاییز سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شد.

گفتنی است، اتهام محاربه جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی، حکم وی باید تغییر یابد.

این زندانی هیجدهم خرداد ماه ۱۳۹۳ به زندان سمنان تبعید شد.

زندان سمنان یک کاروانسرای قدیمی است که بدون امکانات مناسبی به زندان تغییر کاربری یافته است، تراکم جمعیت بالا، قتل، اعتیاد و تجاوز جنسی در این زندان بار‌ها گزارش شده است، به گفته یکی از نزدیکان، استعمال مواد مخدر توسط اغلب زندانیان یک بار محمودیان را در آستانه مرگ قرار داده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.