اعتصاب کارگران صدرای بوشهر، حکم ۵سال حبس داود رضوی، تجمع کارکنان بیمارستان بهشتی یاسوج

سه شنبه, 18ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

parastaran

عکس از آرشیو است

دورجدید اعتصاب کارگران صدرای بوشهر بدنبال خلف وعده مسئولان استان

روز گذشته و امروز(۱۶و۱۷اسفند) کارگران پیمانکاری های صدرا مقابل این شرکت در جزیره (سکوساز) تجمع کرده که این موضوع منجر به اختلال در ورود سایر مجموعه گردید، ضمن اینکه مسئولی نیز برای توضیح درباره وضعیت حقوق عقب افتاده شان به میان آنها نیامده است.

به گزارش۱۷اسفند خلیج فارس،خبر می رسد مرحله جدیدی از اعتصاب کارگران وابسته به پیمانکاری های شرکت «صدرا» آغاز شده است.

یک منبع کارگری اظهار داشت: در جریان تجمع اعتراضی بهمن ماه کارگران صدرا مقابل استانداری، حقیقی معاون سیاسی استاندار وعده داد که حقوق عقب افتاده آنها در سه فرصت هفته جاری، تا پایان بهمن و قبل از پایان سال پرداخت می شود.

به گفته وی، تاکنون فقط یک بخش از وعده معاون استاندار آن هم با تاخیر عملی شد و خبری از پرداختی به کارگران در آخر بهمن خبری نشد و در آستانه پایان سال، برنامه ای برای بخش سوم همان وعده توسط مسئولان صدرا ارائه نگردیده است.
به گفته وی، روز گذشته و امروز شماری از کارگران پیمانکاری های صدرا مقابل در این شرکت در جزیره (سکوساز) تجمع کرده که این موضوع منجر به اختلال در ورود سایر مجموعه گردید، ضمن اینکه مسئولی نیز برای توضیح درباره وضعیت حقوق عقب افتاده شان به میان آنها نیامده است.

این کارگران می گویند: حقوق ماه های آذر، دی و بهمن آنها پرداخت نشده است، ضمن اینکه در پایان سال مشخص نیست آیا حقوق اسفند و عیدی هم پرداخت شود یا خیر؟

شنیده می شود سردار دهقان وزیر دفاع و سردار عبدالهی رییس هیات مدیره به بوشهر سفر می کنند تا قرارداد واحدهای تعمیرات کشتی در صدرا برای کشور عراق را امضا کنند که گویا نشستی هم با استاندار خواهند داشت.

باید دید آیا این سفر و نشست استانداری می تواند قبل از پایان سال بخش دیگری از حقوق عقب افتاده کارگران شرکت صنایع دریایی شعبه بوشهر را زنده کند؟

***
پرونده حکم ۵سال حبس داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به دادگاه تجدید نظر رفت

داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که در ۲۳ دی ماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به علت فعالیت های سندیکایی مورد محاکمه قرار گرفته بود از سوی همین شعبه برای ابلاغ رای به دادگاه انقلاب احضار گردید ، رضوی به همراه وکیلش آقای صالح نیکبخت در تاریخ ۲۸ بهمن ماه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کردند و از سوی این شعبه حکم ۵سال زندان به نامبرده و وکیل مدافعش ابلاغ گردید ،هر چندآقای صالح نیکبخت وکیل مدافع محترم رضوی در دادگاه بدوی لایحه دفاعیه بسیار محکمی با استناد های قانونی به قاضی ارائه دادند اما متاسفانه نه تنها توجه ای از سوی قاضی به این استناد ها نگردیده بلکه در حکم صادره علیه این عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد وکیل مدافع محترم را هم در رده متهم پرونده قرار داده و ایشان را متهم به انکار جرم اجتماع و تبانی ، موکلشان کرده اند آقای صالح نیکبخت در لایحه دفاعیه بدوی و هم در لایحه دفاعیه ای که امروز شانزدهم اسفند ماه به دادگاه تجدید نظر ارائه کرده اند نه تنها به قانونی بودن فعالیت های سندیکایی اشاره کرده اند بلکه با دلایل و مدارک مستند و قانونی و حقوقی هر دو اتهام رضوی را مبنی بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی را بطور کامل رد کرده اند و در خواست تبرئه این عضو سندیکای شرکت واحد را داشته اند. که امیدورایم در دادگاه تجدید نطر به دفاعیات وکیل مدافع توجه بیشتری گردد و این فعال سندیکایی از اتهامات وارده تبرئه بشود.

رضا شهابی عضو دیگرهیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که به ۶سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای فعالیت های سندیکایی محکوم شده است ،بیش از ۵سال از دوران محکومیتش می گذرد و هم اکنون در مرخصی استعلاجی برای درمان جراحی های متعدد گردن و کمر که در دوران زندان برایش بوجود آمده خارج از زندان بسر میبرد ،از سوی شعبه ۲۶مجددا به یک سال حبس محکوم گردیده که مورد تایید دادگاه تجدید نظر قرار گرفته است و ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد که قبلا از سوی شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب برای همین فعالیت های کارگری و سندیکایی به ۳ونیم سال محکوم شده بود در سال ۹۰ بعد از تحمل تمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شد که مجددا در نیمه های شب ۸اردیبهشت ۹۴ هم زمان با داود رضوی در منزل شخصی اش دستگیر گردید و با قرار صدمیلیونی از بند ۲۰۹بعد از ۲۲ روز آزاد شد و قرار بود در سوم اسفد ماه ۹۴با همان اتهامات تبانی و اجتماع و اخلال در نظم عمومی در شعبه ۲۶ مورد محاکمه قرار گیردکه با توجه به بیمار بودن ابراهیم مددی ،آقای صالح نیکبخت وکیل مدافع آقای مددی با ارائه مدارک پزشکی از دادگاه در خواست تجدید تاریخ دادگاه را کردند که مورد موافقت قاضی قرار گرفت ودادگاه ابراهیم مددی این فعال سندیکایی قرار شده اواخر فروردین ماه سال ۹۵ انجام شود که هنوز تاریخ دقیق آن از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مشخص نگردیده است.

اعضای فعال سندیکای کارگران شرکت واحد در دو سال گذشته مرتبا از سوی عوامل امنیتی ،اطلاعاتی و حراست و مدیریت شرکت واحد تحت فشار و تهدیدهای بیشماری قرار گرفته اند که هم اکنون ۵تن از اعضای این سندیکا بنام های رضاشهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده ، حسین کریمی سبزوار،و خانم فرحناز شیری از سوی کارفرما چندین سال است که از کارشان اخراج گردیده اندهر چند که بارها از مراجع قضایی توانسته اند رای بازگشت بکار بگیرند اما با توصیه های عوامل امنیتی و مدیریت شرکت واحد هنوز نتوانسته اند بکارشان بازگردند و پرونده شان در دیوان عدالت اداری همچنان مفتوح می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد باز هم تاکید میکند که فشارها و تهدید ها هرگز نمی تواند مانع از ادامه راه برای باز گرفتن مطالبات به حق کارگران شود و ضمن محکوم کردن اینگونه فشارها و اذیت و آزار فعالین سندیکایی و کارگری ،خواستار برچیده شدن برخوردهای پلیسی و امنیتی با تمام فعالین کارگری و سندیکایی در کشور است و همچنین خواستار آزادی تمامی کارگران و فعالین صنفی در زندان می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه
اسفند ۹۴

***
دومین روز تجمع بازنشستگان پیش ازموعد دراعتراض به سازمان تامین اجتماعی اینبارمقابل مجلس

امروز (دوشنبه، ۱۷ اسفندماه) جمعی از بازنشستگان پیش از موعد در اعتراض به عدم تامین حق و حقوق خود از سوی سازمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ۱۷اسفند خبرگزاری مجلس، جمعی از بازنشستگان پیش از موعد در اعتراض به عدم تامین حق و حقوق خود مقابل مجلس تجمع کردند.

لازم به ذکر است این تجمعکنندگان با در دست داشتن برگههایی خواستار تامین حقوق خود از سوی شرکت بیمهگذار یعنی سازمان تامین اجتماعی شدند.

گفتنی است این افراد دلیل اعتراض خود را دریافت دستمزد ماهیانه ۲۵ روز به جای ۲۸ روز اعلام کردند.

به گزارش امروزایرنا درهمین رابطه،یکی از این تجمع کنندگان اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی به مدت هفت سال است که حقوق خود را کمتر از میزان قانونی که از سوی سازمان تامین اجتماعی تعریف شده، دریافت کرده اند.

وی افزود: ما از سازمان تامین اجتماعی می خواهیم حق و حقوق ما را بر اساس قانونی که تعریف شده به ما بدهد.

***
تجمع کارکنان بیمارستان بهشتی یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

امروز۱۷اسفند کارکنان بیمارستان بهشتی یاسوج دراعتراض نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان منجمله عیدی و۸ماه کارانه دست به تجمع زدند.

قریب به ۶۷۰ نفر از کارکنان این بیمارستان مطالبات هشت ماه خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش ۱۷اسفند فارس ،صبح امروز و در روزهای پایانی سال ۹۴ تعداد زیادی از کارکنان بیمارستان بهشتی یاسوج نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود تحصن کردند.

در این بین که تعداد زیادی از پرستاران بخشهای مختلف این بیمارستان حضور داشتند و از وضعیت حقوقی خود بسیار متاثر بودند با ابراز گلایهمندی خواستار رسیدگی و رفع مشکلات خود توسط مسئولان ارشد دانشگاه شدند.

یکی از پرستاران بیمارستان بهشتی با ابراز گلایهمندی از وضعیت کنونی خود و دیگر همکاران خود تصریح کرد: عیدی که باید یک ماه پیش پرداخت میشد با وجود اینکه روزهای پایانی سال را در پیش رو داریم هنوز پرداخت نشده است.

م.خ در ادامه از عدم پرداخت کارانه پرسنل بیمارستان طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: قطعا اگر به سال آینده کشیده شود نه عیدی و نه کارانه این هشت ماه پرداخت میشود.

این پرستار بیمارستان بهشتی یاسوج اذعان کرد: باید از درآمد بیمارستان کارانه پرسنل پرداخت شود.

یکی دیگر از کارکنان اداری بیمارستان بهشتی با تأکید بر اینکه این بیمارستان به عنوان مرکز قلب استان محسوب میشود، گفت: درآمد علوم پزشکی استان از بیمارستان بهشتی بوده ولی علت عدم پرداخت مطالبات برای هیچ کدام از کارکنان روشن نیست.
یکی دیگر از پرستاران خانم بیمارستان بهشتی یاسوج اظهار کرد: عیدی کارکنان پرداخت نشده و سه ماه گذشته اضافه کار و کارانه تیرماه پرداخت شد.

وی ادامه داد: عیدی و کارانه ستاد پرداخت شده ولی با این وجود مطالبات و عیدی کارکنان پرداخت نشده است.

این پرستار خانم بیمارستان بهشتی تصریح کرد: مبالغی برای روز پرستار در نظر گرفته شد اما هنوز این هدیه روز پرستار پرداخت نشده است.

یکی دیگر از پرسنل بیمارستان بهشتی با ابراز گلایه و تاسف از بیتوجهی مسئولان علوم پزشکی استان تصریح کرد: پنج سال قول پرداخت مطالبات را میدهند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه چرا الان هیچ مسئولی پاسخگو نیست، تصریح کرد: وظیفه رئیس دانشگاه بود که الان در جمع معترضین حاضر و پاسخگوی همکاران میشد.

این کارمند بیمارستان بهشتی یاسوج خاطرنشان کرد: قریب به ۶۷۰ نفر از کارکنان این بیمارستان مطالبات هشت ماه خود را دریافت نکردهاند.

***
پرستاران تا ۱۰ ماه مطالبات معوقه دارند

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، از روند پرداخت مطالبات پرستاری به شدت انتقاد کرد و گفت: گزارش های ما نشان می دهد که پرستاران در بیمارستان های مختلف تا ۱۰ ماه مطالبات معوقه دارند.

به گزارش ۱۷اسفند مهر به نقل از نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم اظهارداشت: تنها موضوعی که وزارت بهداشت بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت به آن افتخار می کرد، به روز شدن پرداخت مطالبات معوقه پرسنل بهداشتی و درمانی بود.
وی افزود: با توجه به این موضوع، در حال حاضر برخی بیمارستان ها تا ۱۰ ماه نسبت به پرداخت مطالبات پرستاران تاخیر دارند.
شریفی مقدم با انتقاد از روند بی اعتنایی وزارت بهداشت نسبت به مشکلات جامعه پرستاری، تاکید کرد: متاسفانه سیاست های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری، باعث شده تا قاطبه پرستاران از عملکرد این وزارتخانه ناراضی باشند.

***
بیکاری دوباره کارگران قند ورامین با۴ماه حقوق معوقه بدنبال تعطیلی کارخانه

کارخانه قند ورامین بار دیگر تعطیل و کارگرانش با ۴ماه حقوق معوقه در آستانه سال نو دوباره بیکار شدند.

به گزارش۱۷اسفندمهر،بهمنماه سال گذشته بود که بیکاری ۴۰۰کارگر درپی تعطیلی کارخانه قند ورامین به تیتر بسیاری از روزنامه ها و رسانه های کشور تبدیل شد.

حل مشکل کارخانه قند ورامین در تأمین مواد اولیه لازم بیش از چند ماه به طول انجامید. کارخانه قند ورامین پیش از ظهر روز شنبه(۲۳/۸/۹۴) کارخانه قند ورامین وبراه افتاد وزمینه بازگشت تعدادی از کارگران بیکارشده بر سرکار فراهم شد.

در روزهای پایانی سال جاری، بار دیگر کارخانه قند ورامین تعطیل و کارگران این کارخانه از کار بیکار شدند و در این میان اظهارات متناقض مسئولان، سبب شده تا دلیل اصلی تعطیلی کارخانه مشخص نباشد.

درحالیکه رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین، کمبود مواد اولیه را علت تعطیلی کارخانه قند میداند، نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس سخن از عدم تمایل بخش خصوصی برای فعالیت در کارخانه قند ورامین به میان میآورد.

تعدادی از کارگران کارخانه قند ورامین ابراز نگرانی و ناراحتی از عدم تعیین تکلیف خود در روزهای پایانی سال اظهار داشتند که چرا فکری اساسی برای حل مشکل کارگران این کارخانه نمیشود.

این کارگران افزودند: در روزهای پایانی سال گذشته، مشکلات کارخانه قند ورامین، سبب ایجاد مشکلات متعدد برای کارگران شد و این موضوع در روزهای پایانی امسال نیز تکرار شده است.

***
عدم پرداخت مطالبات۴۰۰کارگر بخش خدمات مترو تهران

با وجود تغییر پیمانکار هنوز ۴۰۰کارگر خدماتی مترو در انتظار دریافت مزایای اضافه کاری، عیدی و سنوات پایان سال خود هستند.
کارگر بخش خدمات مترو گفت: در ماههای پایانی سال که تمام شاغلین کشور عیدی خود را دریافت میکنند ما کارگرانی که حدود ۹ ماه از سال را تحت نظر شرکت پیمانکار قبلی کارکردهایم اما در نتیجه جابجایی پیمانکار، وضعیت ۷ ماه اضافه کاری، ۱۴ ماه سنوات، دوماه بیمه و ۹ماه عیدی که مدیران پیمانکاری قبلی مسئول پرداخت آن بودند هنوز نامشخص است.

به گزارش۱۷اسفندایلنا،یکی از کارگران خدماتی مترو گفت: حدود ۴۰۰ کارگریم که از ابتدای شروع به کار خطوط ۲ و ۴ در بخش خدمات مترو مشغول به کار هستیم ، اما از زمان واگذاری به بخش خصوصی با مشکلاتی در بحث بیمه، مزایا، سنوات و عیدی روبرو هستیم.

وی افزود: پایان آبان ماه قرارداد شرکت پیمانکاری پیششن با قطارشهری تهران به اتمام رسید، اما پرداخت معوقات کارگرانی که در این مدت تحت نظر شرکت زمان روب مشغول به کار بودند، همچنان نامشخص است.

این کارگر تصریح کرد: به علت معوقات مزدی بارها درون مترو و یا مقابل دفترمرکزی مترو واقع در چهارراه کالج تجمع کردیم، اما نتیجه ای برایمان نداشته است.

وی اظهار کرد: تا قبل از اینکه مسئولیت ما به شرکت زمان روب سپرده شود با اینکه فرزندی نداشتم ،حدود یک میلیون و دویست هزارتومان مزد دریافت میکردم اما بعد از اینکه بخش خدمات مترو تحت نظر شرکت پیمانکاری قرار گرفت در حالی که دارای فرزند شدهام، میزان دریافتی دستمزدم به دلایل نامعلومی به مبلغ حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

این کارگر بخش خدمات مترو گفت: در ماههای پایانی سال که تمام شاغلین کشور عیدی خود را دریافت میکنند ما کارگرانی که حدود ۹ ماه از سال را تحت نظر شرکت پیمانکار قبلی کارکردهایم اما در نتیجه جابجایی پیمانکار، وضعیت ۷ ماه اضافه کاری، ۱۴ ماه سنوات، دوماه بیمه و ۹ماه عیدی که مدیران پیمانکاری قبلی مسئول پرداخت آن بودند هنوز نامشخص است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.