حسین رونقی ملکی پس از معاینه توسط متخصص به زندان بازگشت

پنجشنبه, 20ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

ahmad-ronaghi-300x191

حسین رونقی ملکی، زندانی محبوس در زندان اوین، امروز برای معاینه توسط متخصص ارتوپدی از زندان به بیرون منتقل و پس از معاینه دوباره به زندان بازگردانده شد.

احمد رونقی ملکی در گفتگو با گزارشگر هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفت: “امروز چهارشنبه ۱۹ اسفند‍ به خاطر مشکل مهره ها و کمر، حسین به مطب خصوصی متخصص ارتوپد برده شد و بعد از معاینه به زندان انتقال داده شد.”

پدر حسین رونقی ملکی در ادامه افزود: “پسر من به دلیل بیماری ها و مشکلات جسمی فراوان و به دلیل کمبود امکانات پزشکی نباید در زندان بماند.”

یکی از نزدیکان خانواده رونقی ملکی پیش‌تر به گزارشگر هرانا گفته بود: «حسین رونقی یک هفته قبل از احضار و معرفی به زندان به تجویز پزشک باید برای تست مغز و استخوان به بیمارستان مراجعه می کرد که با مخالفت مسئولین دادستانی و زندان اوین، این امر صورت نگرفت.»

«آنژین قلبی، مشکل کلیه، ورم صورت، خونریزی معده، غلظت خون، عفونت چشم، مشکل ریوی و تنفسی» از جمله مشکلات دیگری است که خانواده رونقی بر اساس آن درخواست صدور گواهی عدم امکان تحمل کیفر کرده‌اند.

حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، درتاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد.

شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب پس از گذشت ۱۰ ماه از بازداشت در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ او را به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. اتهامات او در دادگاه «عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» عنوان شد.

این حکم در شعبه‌ی ۵۴ دادگاه تجدید نظر تأیید شد و حسین رونقی پس از آن به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.

این زندانی هم اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم، بدون رسیدگی پزشکی و در شرایط نامناسب در بند هفت زندان اوین محبوس است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.