حسین رونقی ملکی از ۷ فروردین در اعتصاب غذاست

جمعه, 13ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

hossein ronaghi

نویسنده وبلاگ بابک خرمدین که از سال ۱۳۸۸ در زندان به سر می‌برد، اعتصاب غذا کرده است. مادر حسین رونقی به دویچه‌وله گفت که پسرش این تصمیم را در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی گرفته است.

حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی از روز شنبه ۷ فروردین دست به اعتصاب غذای تر زده است. او که از سال ۱۳۸۸ و پس از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در حال گذراندن حکم ۱۵ سال حبس تعزیری خود است در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی اعتصاب کرده است.

حسین رونقی دچار بیماری مزمن کلیوی است و کلیه چپ او عفونت کرده است؛ به همین دلیل کلیه راست باید تحت شرایط خاصی به طور مداوم کنترل شود تا آسیب نبیند.

زلیخا موسوی مادر حسین رونقی به دویچه‌وله گفت که ستون فقرات پسرش نیز آسیب دیده است و شرایط زندان اصلا برای نگهداری او مناسب نیست. به گفته خانم موسوی بهداری زندان اوین گفته قادر به نگهداری حسین نیست و او باید در بیرون زندان تحت درمان قرار بگیرد، پزشکی قانونی نیز این مسئله را تایید کرده است.

مادر حسین رونقی همچنین گفت روز چهارشنبه ۱۱ فروردین (۲۹ مارس) پسرش را برای انجام MRI به بیرون زندان برده‌اند اما گفته‌اند هزینه را باید خودش پرداخت کند و حسین هم چون پول کافی نداشته با یکی از اقوام در تهران تماس گرفته و او هزینه MRI حسین رونقی را پرداخته است.

زلیخا موسوی می‌گوید: «سوال من این است که دولتی که نمی‌تواند مخارج درمانی زندانیان را بدهد چرا آنها را در زندان نگه می‌دارد؟ ما هفت مرتبه هزینه‌های سنگین جراحی و درمان حسین را خودمان پرداخته‌ایم و دوباره او را به زندان برده‌اند و دوباره مریضش کرده‌اند. چرا این زندانیان را در زندان نگه می‌دارید؟»

ronaghi-madarash
حسین رونقی ملکی یک بار در خرداد ۱۳۹۱ پس از چند روز اعتصاب غذا، مسئولان دادستانی را به اعطای مرخصی استعلاجی راضی کرد. در شهریور ماه همان سال با وقوع زلزله در استان آذربایجان، او به همراه ۳۴ نفر دیگر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و به مناطق زلزله‌زده رفتند اما تمامی اجناس جمع‌آوری‌شده توسط آنان در کمپ سرند توقیف و خودشان نیز بازداشت شدند.

خرداد سال گذشته نیز یک بار دیگر حسین رونقی با قید وثیقه سنگین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی رفت. اما پنج ماه بعد در ۳۰ دی دوباره به زندان بازگردانده شد.

زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی می‌گوید با صدها زندانی دیگر مثل حسین آشناست و می‌داند که حسین تنها زندانی سیاسی نیست ولی فقط به دلیل بیماری او تقاضای آزادی‌اش را دارد.

او می‌گوید: «من می‌دانم خیلی‌ها مثل حسین زندان هستند، مشکل من زندانی بودن حسین نیست، بیماری‌اش است و من خواهش می‌کنم به خاطر بیماری‌اش او را آزاد کنند.»

بر اساس ماده ۵۸ قانون جدید مجازات اسلامی، دادگاه صادر کننده حکم می‌تواند به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام پس از گذراندن نصف حبس در مورد محکومان به حبس بیش از ۱۰ سال حکم به آزادی مشروط زندانی دهد.

حسین رونقی ملکی از سال ۱۳۸۸ زندانی است و بنابراین این ماده می‌تواند امسال در مورد او اجرا شود.

خانم موسوی همچنین می‌گوید عفو رهبری نیز می‌توانست شامل حال حسین شود و حداقل در عید نوروز اجازه می‌دادند او نزد خانواده‌اش باز گردد.

حسین رونقی ملکی نویسنده وبلاگ بابک خرمدین و مدیر سایت ایران پروکسی است. این سایت فعال‌ترین گروه در زمینه ساخت فیلترشکن بود. او به اتهام “تلاش برای براندازی نرم” به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
از: دویچه وله
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.