مشاور پیشین حسن روحانی در شورایعالی امنیت ملی از کشور خارج شد

شنبه, 14ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

شاهین دادخواه در بهمن ماه سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس دهم به دلیل آنچه که حمایت معنوی و ارائه مشاوره فکری به برخی کاندیداهای اصلاخ طلب و هوادار خوانده میشد، به دفعات مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

در همان زمان ماموران اطلاعات سپاه در شهر تبریز اقدام به جمع آوری کتاب وی با نام ” از شورایعالی امنیت ملی تا زندان اوین” که در برگیرنده مجموعه مقالات و نوشته های از زندان این مشاور پشین حسن روحانی در شورایعالی امنیت ملی ست، کرده بودند.

در بازپرسی های انجام شده که در شعبه ۶ بازپرسی مقدسی توسط بازپرس ناصری صورت گرفت، وی با اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام مواجهه، و در روزهای ابتدایی سال نو – ٩۵ – از کشور خارج گردید.
این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای، هفتم إذر ماه سال گذشته با اتمام مدت محکومیت پنج ساله خود از زندان آزاد شده بود.

یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود، در همین رابطه و با اشاره به لغو برنامه سفر سید حسین موسویان سخنگوی سابق تیم هسته ای در دولت اصلاحات به ایران گفته است: با هر گام رو به جلویی که دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی برداشت، فشارهای تندروهای فعال در اطلاعات سپاه بویژه پس از نتایج بدست آمده در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری بر دولت روحانی بر افزایش یافته است.
وی با بیان این نکته که آنها – تندرو ها – در تلاشند با حذف هواداران اعتدال و اصلاحات از اطراف رىیس جهمور قانونی، هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی زمینه را برای کسب و قبضه دولت آینده فراهم سازند، گفت: برای اینکار از ماه ها قبل تیم های مختلفی فعال شده و همچنین پروسه جاسوس سازی و جاسوس بازی را کلید زده اند. و برای تخریب چهرهای فعال برنامه های تلویزیونی را از نوع ” کیهانیسم شریعتمداری ” در دست تولید دارند.

این منبع مطلع در پایان افزود:
بخشی از برنامه اعمال فشار بر دولت روحانی، بسیار مشابه همان فشارهای ست که بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، از طرف دولت وقت (محمود احمدی نژاد) اعمال میشد و افرادی همچون «سیدحسین موسویان»، باقر اسدی -دیپلمات- سیروس ناصری-دیپلمات -سید محمد حسین عادلی رئیس مل بانک مرکزی، علیرضا اکبری، فاطمه ساغر چی، رحمن قهرمانپور، مهرداد سرجویی، شاهین دادخواه قربانی شدند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.