گزارشی از افزایش احکام زندانیان سیاسی زندان ارومیه

سه شنبه, 17ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

zendan-orumiyeh

از سال ۹۰ تاکنون در زندان ارومیه در مجموع هفت زندانی مجموعا ۱۱ سال افزایش حکم در زندان دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از سال ۹۰ افزایش حکم در زندان و تشکیل پرونده در زندان ارومیه «باب شده است» و برای سه نفر به اسامی علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و قادر محمد زاده در بهار ۹۰ به جرم تبلیغ علیه نظام در زندان هر کدام به سه ماه حبس محکوم شده اند.

در سال ۹۲ دو تن دیگر به نام های علی احمد سلیمان به یکسال زندان و امید رحمانی به سه ماه زندان به جرم تبلیغ علیه نظام در زندان محکوم شده اند.

در سال ۹۴ نیز علیرضا رسولی به ۳ سال زندان به همان اتهامات ذکر شده در بالا محکوم شده است. وی از سال ۹۲ تا ۹۳ در زندان ارومیه نگهدار ی می شد و بعدا به زندان مهاباد منتقل شد.

در همین سال یوسف کاکه ممی به پنج سال حبس در زندان به همان جرم قبلی یعنی عضویت در پژاک محکوم شد.

آقای کاکه ممی که در سال ۱۳۸۶، بازداشت و به اتهام ارتباط و همکاری با پژاک، به ۹ سال زندان محکوم شده بود هم اینک در بند ۱۲ زندان ارومیه مشغول گذراندن حبس است. او به دلیل نامه نگاری به احمد شهید به پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

در واقع پرونده مفتوح جدید علیه او و مستندات استفاده شده بر علیه این زندانی مکاتبات وی با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران بود با اینحال حکم نهایی او با عنوان دوباره “عضویت در پژاک” ذکر شده است. عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای نگرانی خود را نسبت به وضعیت و محکومیت این زندانی ابراز کرده و خواستار توقف این حکم شده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.