وضعیت نامناسب فعالین اردبیلی در زندان مرکزی این شهر

چهارشنبه, 18ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

zendanian ardebil

هفت تن از معترضان به برنامه فیتیله که هم اکنون در زندان اردبیل نگهداری می شوند در تماس با نزدیکان وضعیت خود را نامناسب توصیف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت فعال ترک (آذری) به نام‌های توحید امیر امینی، مرتضی پروین، میثم جولانی، سعید صادقی فر، صالح پیچگانلو، مصطفی پروین و محسن محسن‌زاده که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان مرکزی اردبیل هستند، با تماس با نزدیکان خود از وضعیت محل نگهداری ابراز گلایه کرده و وضعیت موجود را اسفناک و غیر قابل تحمل عنوان نموده اند.

پس از یک روز از ورود این زندانیان چهار تن از این افراد به نامهای مرتضی پروین، سعید صادقی فر، صالح پیچگانلو و مصطفی پروین به بند جوانان زندان مرکزی اردبیل منتقل شده اند و بدلیل نبود مکانی برای استراحت مجبور هستند در سالن بند و در محل تردد زندانیان بخوابند.

این زندانیان عقیدتی آمار زندانیان بند جوانان را بسیار زیادتر از ظرفیت قابل نگهداری عنوان نموده و گفته اند که بارها در این خصوص با مسئولین زندان صحبت کرده و لزوم رعایت بخشنامه ها و قوانین مربوط به تفکیک جرایم را خاطر نشان نموده اند. این فعالین به مسئولین زندان هشدار داده اند در صورت عدم رعایت قوانین و محقق نشدن حقوق حقه شان دست به اعتصاب دست جمعی خواهند زد.

از سوی دیگر سه تن دیگر از این فعالین به نام‌های میثم جولانی، توحید امیر امینی و محسن محسن زاده همچنان در بند پذیرش زندان اردبیل بسر می برند و مسئولین زندان از انتقال این فعالین به بندهای دیگر زندان خودداری می کنند. این افراد از نبود نظافت و مکان استراحت (مانند دیگر فعالین مجبور به استراحت در سالن بند پذیرش می باشند) گلایه کرده و در دیدار با مسئولین زندان خاطر نشان کرده اند در صورت محقق نشدن خواسته هایشان دست به اعتصاب دست جمعی خواهند زد.

لازم به ذکر است این افراد در خصوص اعتراض به برنامه فیتیله و حضور در ورزشگاه تختی اردبیل و برافراشتن پلاکاردی در حمایت از عباس لسانی و دیگر زندانیان سیاسی ترک (آذری) در بند محکوم شده و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می باشند که از این بین سه تن از آنان به نام‌های میثم جولانی، توحید امیر امینی و صالح پیچگانلو در مجموع به ۶ ماه و یک روز حبس و سی ضربه شلاق، مرتضی و مصطفی پروین به ۳ ماه و سی ضربه شلاق و محسن محسن زاده و سعید صادقی فر به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده اند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.