تجمعات اعتراض کارگران اخراجی کارخانه نساجی بروجرد

جمعه, 20ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

kargar-nassaji-brujerd

در حالی که ۱۹ روز از فروردین ماه می گذرد و با ۵۰۰ کارگر نساجی بروجرد تمدید قرارداد نشد و از کار بیکار شدند اما هنوز اقدامی برای دریافت بیمه بیکاری و پیگیری مشکلات کارگران انجام نشده و این کارگران تا کنون چند تجمع اعتراضی در مقابل نساجی انجام داده اند.

به گزارش۱۹فروردین بازتاب بروجرد، از ابتدای سال ۹۵ قرارداد ۵۰۰ کارگر نساجی بروجرد تمدید نشد و این اولین خبر تلخ برای سال جدید کارگران نساجی بروجرد بود.

گرچه حدود ۲۰ روز از ماه جدید گذشته اما هنوز اقدامی برای دریافت بیمه بیکاری هیچ یک از کارگران صورت نگرفته و این کارگران در سرگرمی به سر می برند.

طبق شنیده ها وعده هایی در راستای بازگشت به کار این کارگران شنیده می شود اما از سوی دیگر عده ای بعد از گذشت ۶ ماه را زمان بازگشت به کار کارگران می دانند.

در حالی که دی ماه گذشته خبرهایی مبنی بر بیکاری کارگران نساجی بروجرد شنیده شد اما بسیاری از مسئولین از اجرای طرح نوسازی نساجی بروجرد بدون تعدیل نیرو خبر دادند و برخی هم در این راستا قول دادند که حتی یک نیرو هم به واسطه اجرای این برنامه از کار بیکار نشود.

اما حالا با گذشت ۲۰ روز از عدم تمدید قرارداد حدود ۵۰۰ کارگر نساجی بروجرد ، کارگران این واحد در سرگرمی به سر می برند و امروز و فردا شدن برای پیگیری و حل مشکلات این کارگران ادامه دارد.

انگار بیکاری کارگران و عدم تمدید قرارداد و یا اخراج کارگران قصه تکراری شده که در این میان تنها کارگران و خانواده های آنها هستند که بیشترین رنج را تحمل می کنند.

بعد از بروز مشکلات در واحدهای سامان کاشی و کاشی جم بروجرد نوبت به نساجی رسیده و به دلیل هزاران مشکل ریز و درشتی که گفته می شود کارگران از کار بیکار شده اند.
در بین کارگران نساجی از کار بیکار شده هستند کارگرانی که سابقه بیش از ۱۵ سال دارند وحالا بعد از گذشت سن و سالی باید در به در دنبال کار باشند.

حالا امروز فردا شدن هایی برای پیگیری حل مشکل نساجی بروجرد ادامه دارد به طوری که تا کنون از ابتدای هفته وعده حل مشکل برای آخر هفته داده می شود و سه هفته گذشته و مشکل این کارگران پابرجاست.

برخی هم امیدوارانه از این مشکل سخن می گویند که موقتی است و بعد از ۶ ماه کارگران دوباره به کار باز می گردند. این در حالی است که تا کنون چند بار کارگران نساجی بروجرد در مقابل این کارخانه تجمع داشته و خواستار تعین تکلیف شده اند .
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.