محدودیت ارسال بسته های پستی به زندان

شنبه, 21ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

bastehhaye posti-300x191

خانواده های تعدادی از زندانیان محبوس در زندان اوین از اعمال محدودیت در ارسال بسته های پستی به زندان در مراجعه به دفاتر مختلف پستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده‌ی زندانیان محبوس در زندان اوین، طی مراجعت‌های جداگانه به ادارات پست تهران جهت فرستادن بسته‌ی پستی برای زندانیان از مسئولان پست شنیده‌اند که طی بخش نامه‌ی جدیدی حق ندارند هیچ بسته‌ای را از فرستنده با مقصد زندان تحویل بگیرند.

یکی از این خانواده ها در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “در یک اداره پست به او گفته شده است فقط در حد فرستادن یک یا چند برگه‌ی کاغذ به زندان (نامه)، می‌توانید پست کنید”.

این در حالی‌ست که تا پیش از این، چنین امکانی فراهم بود و مسئولان زندان در صورت «مشکل دار نبودن بسته‌ی پستی» آن‌ را به زندانی تحویل می دادند.

شایان ذکر است هرانا در بهمن ماه سال گذشته در خبری با عنوان “اعمال سانسور مضاعف؛ تشدید غیرقانونی مقررات ورود کتاب به زندان اوین” گزارش کرده بود مسئولین بند هشت زندان اوین در اقدامی غیرقانونی و در اطلاعیه‌ای تحویل گرفتن کتاب برای زندانیان را منوط به تأیید نام و نویسنده کتاب از سوی زندان کرده اند. تعدادی از زندانیان می‌گویند که بنابر این اطلاعیه از این پس حتی با وجود مجوز وزارت ارشاد، زندان تصمیم می‌گیرد زندانی چه کتابی را بخواند و یا نخواند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.