مصطفی عزیزی و پیام باستانی پاریزی آزاد شدند

شنبه, 21ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

مصطفی عزیزی و پیام باستانی پاریزی دو زندانی سیاسی یا عفو رهبری مناسب ۱۲ فروردین ماه دقایقی قبل از زندانهای اوین و رجایی شهر کرج آزاد شدند. آقای پاریزی قبل از آزادی متحمل ۳۰ ضربه شلاق شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی عزیزی زندانی زندان اوین و پیام باستانی پاریزی زندانی زندان رجایی شهر کرج، امروز ۲۱ فرودین ماه ۱۳۹۵ با اعمال عفو رهبری آزاد شدند.

آقای عزیزی، ۱۱ خردادماه ۱۳۹۴ توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” محاکمه و به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پورعرب، به ۳ سال حبس و جزای نقدی تقلیل یافت.

مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده‌ی مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده‌ی تلویزیون ایران بود که از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود. وی اندکی پس از بازگشت به ایران، در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۳، بازداشت شد.

آقای عزیزی یک ماه اول بازداشت خود را در بند دو-الف زندان اوین، تحت نظر سپاه پاسداران، به سر برد و به تازگی و پس از تحمل بیش از یک سال و یک ماه حبس در این زندان، به مرخصی نوروزی اعزام شده است.

پیام باستانی پاریزی متولد ۱۳۶۶ به اتهام توهین به امام و رهبری و توهین به رئیس جمهور به دو سال حبس تعزیری و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی از مردادماه ۹۴ تحمل حبس خود را در زندان اوین آغاز کرده بود و کمی بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

آقای پیام باستانی پاریزی پس از تحمل ۳۰ ضربه شلاق و دو سال حبس، آزاد شد.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.