اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی هموطن معلول بلوچ به دلیل عدم درمان

یکشنبه, 22ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

etesab-ghaza-

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ که در اثر شلیک گلوله سپاه پاسداران دچار معلولیت شدید شده است و از آن زمان تاکنون از درمان وی خوداری می کنند در زندان زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.

روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه زندانی سیاسی امان الله شه بخش متولد ۱۳۶۲ در اعتراض به عدم درمان و ایجاد شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا دست به اعتصاب غذا زد.

او هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله از ناحیه کمر توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفت که منجر به قطع نخاع وی گردید و او قادر به راه رفتن و انجام کارهای شخصی خویش نیست و تنها با کمک سایر زندانیان سیاسی کارهای شخصی خود را انجام می شود. از زمان دستگیری تا به حال وی مورد درمان جدی قرار نگرفته است و تنها به بهداری زندان برده می شود که هیچ امکانی برای درمان وی وجود ندارد. بهداری زندان بارها به رئیس زندان و سایر مسئولین اعلام نموده است که قادر به درمان وی نیستند و او باید به بیمارستانهای خارج از زندان به منظور درمان انتقال داده شود اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال زندانیان سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان هستند واز این طریق زندانیان سیاسی را بسوی مرگ تدریجی سوق می دهند. این زندانی سیاسی همراه با ده ها زندانی سیاسی دیگر در بند ۳ زندان زاهدان نگهداری می شوند.

علاوه بر این زندانی سیاسی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در شرایط حاد جسمی بسر می برند و از درمان آنها ممانعت می کنند اسامی و مشخصات بعضی از آنها به قرار زیر است :

۱ ـ عبدالغنی شه بخش متولد سال ۱۳۶۴ که بیش از ۳ سال و ۷ ماه در حالت بلاتکلیفی در زندان بسر می برد و از بیماریهای مختلف رنج می برد.

۲ ـ جعفر نرانی ۳۵ ساله او در جریان یورش نیروهای سرکوبگر ولی فقیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار معلولیت می باشد. او از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

۳ ـ مولوی عبد الواحد شهنوازی ۵۰ ساله و ۱۹ ماه است که در بند ۳ زندان زاهدان زندانی است و از شرایط حاد جسمی رنج می برد.

۴ ـ محمد ایراندوست ۶۰ ساله از ناحیه کمر بی حس می باشد و از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد

در حال حاضر ده ها زندانی سیاسی در شرایطی غیر انسانی و طاقت فرسا در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی هستند و سوق داده آنها بسوی مرگ تدریجی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعمال ضدبشری علیه هموطنان بلوچ خواهان اقدامات عاجل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ برابر ۱۰ آوریل ۲۰۱۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.