آزادی زندانیان سیاسی میانمار با دستور سوچی

دوشنبه, 23ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

sang su chi

روزنامه دولتی گلوبال نیو لایک آو میانمار روز گذشته به نقل از منابعی در پلیس میانمار اعلام کرد که ١١٣ زندانی سیاسی در سراسر این کشور آزاد شده‌اند.

آزادی آنها با صدور فرمان عفو عمومی برای محکومان عادی در آستانه مراسم سنتی سال جدید میانمار انجام شد که معمولا در آن برخی زندانیان آزاد می‌شوند.

این آزادی را که با دستور عفو آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور انجام شد می‌توان نخستین اقدام رسمی او دانست.

در میان افرادی که آزاد شدند نام ۶٩ دانشجو دیده می‌شود. این زندانیان یک روز پس از تعهد آنگ سان سوچی، مشاور تازه منصوب شده دولت میانمار برای تلاش برای اعطای عفو ریاست‌جمهوری به زندانیان سیاسی و دیگر فعالان سیاسی آزاد شدند که ناعادلانه در بازداشت بودند.

سوچی در بیانیه‌ای قول داد فرآیند آزادی زندانیان و بازداشت‌شدگان سیاسی پس از پایان تعطیلات سال جدید میانمار در ٢٠ آوریل (اول اردیبهشت) آغاز شود.

سان سوچی هر چند رییس‌جمهور میانمار نیست، اما عملا رییس دولت محسوب می‌شود. این حرکت مورد استقبال گروه‌های حقوق بشر قرار گرفت.
بسیاری از حامیان و اعضای حزب جبهه ملی برای دموکراسی به رهبری سوچی در دوران حاکمیت نظامیان بر میانمار در زندان بسر می‌بردند.

دولت نظامی سال ٢٠١١ قدرت را پس از نزدیک به ۵٠ سال به حکومت نیمه نظامی واگذار کرد و دولت جدید غیرنظامی ١١ فروردین امسال سوگند یاد کرد.

از: احترام آزادی به نقل از اعتماد

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.