گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه مرادی در آستانه ششمین سال حبس

سه شنبه, 24ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن


sedighe-moradi-300x191

صدیقه مرادی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در آستانه ششمین سال حبس خود منتظر اعاده دادرسی است. وی از مشکلات جسمی در رنج است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، همسر صدیقه مرادی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “امروز در دادستانی به من شماره ای دادند و گفتند تا ده روز دیگر در مورد اعاده دادرسی به شما خبر می دهیم.”

وی همچنین در مورد مشکلات بیماری خانم مرادی و روند درمانش افزود: “ایشان به بیمارستان مدرس در روبروی زندان منتقل شده و روند درمانی اش انجام شده است.”

شایان ذکر است این زندانی سیاسی در بند نسوان زندان اوین با مشکل پارگی مینیسک و تاندن پا مواجه شده و با توجه به ممنوعیت استفاده از پله برای ایشان و ناممکن بودن رعایت این مسئله در طول زندگی عادی در این بند، این زندانی باید به بیمارستان جهت درمان، فیزیوتراپی و یا عمل جراحی اعزام می شد و همسرش پیش‌تر در گفتگو با هرانا گفته بود: “همسر من مشکل سیاتیک هم دارند.”

صدیقه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا به تایید رسید. این زندانی که سابقه دوبار بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشته است پس از بازداشت به مدت ۷ ماه در بند ۲۰۹ زندانی بود و در آذرماه ۹۰ به بندعمومی انتقال یافت.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.