تایید حکم ۵ سال حبس برای محمد شجاعی

سه شنبه, 24ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

mohammad-shojai-300x191

حکم محمد شجاعی، زندانی امنیتی زندان اوین پس از اعتراض توسط شعبه هم عرض مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نهایتا حکم سابق مبنی بر تحمل «۵ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور» تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از نزدیکان خانواد.ه شجاعی به هرانا گفت: “حکم «۵ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور» محمد شجاعی بعد از دو ماه و نیم سرانجام روز شنبه این هفته در دادگاه هم عرض توسط قاصی عرب پور تایید شد.”

این حکم پیش‌تر در بهمن ماه سال گذشته در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم عرض ۵۴ دادگاه انقلاب فرستاده شده بود.

این منبع مطلع همچنین گفت: “علیرغم مشکلات تردد، در این دو ماه و نیم خانواده شجاعی برای پیگیری این موضوع بارها به شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب مراجعه کردند و دفعات بسیاری از صبح می نشستند تا آقای پور عرب بیاید و منشی ها ساعت دو بعد از ظهر می گفتند نمی آید. آنها در این مدت رنج بسیاری کشیده اند. آقای پور عرب به آنها قول داده بود محمد آزاد خواهد شد، او آزادی اش را امضا کرده اما از ترس وزارت اطلاعات به وعده های خود عمل نکرد.”

هرانا پیش از این گزارش داده بود، محمد شجاعی، مهندس پرواز شرکت های هواپیمایی هما و ماهان، در پانزدهم بهمن ۱۳۹۰ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم” به ۵ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

این زندانی امنیتی هم اکنون در بند هفت زندان اوین بدون رعایت اصل تفکیک جرایم نگهداری می شود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.