ضرب و شتم دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه توسط زندانیان

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

zendan-orumieh

بار دیگر عدم رعایت اصل تفکیک جرائم برای زندانیان سیاسی مشکل ساز شد. دو زندانی سیاسی زندان ارومیه «مصطفی سبزی» و «علی یکانه» با چاقو و مشت توسط زندانیان جرایم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی سبزی و علی یگانه دو زندانی سیاسی بند ۱۳ زندان ارومیه که مخصوص زندانیان با جرایم خطرناک از جمله مواد مخدر و قتل می باشد، دیروز ۲۳ فروردین توسط زندانیان دیگر این بند مورد ضرب و شتم با چاقو و مشت قرار گرفته و صورت آنها به شدت زخمی شده است.

بعضی زندانیان این زندان معتقدند این زندانیان خطرناک به تحریک مسئولین زندان اقدام به ضرب و شتم این دو زندانی سیاسی نموده اند.

مصطفی سبزی خرداد ۹۳ دستگیر شده و در شعبه یک دادگاه انقلاب با «اتهام اقدام علیه امنیت ملی» از طریق ارتباط با احزاب اپوزیسیون کردستان بدون داشتن وکیل مدافع به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

علی یگانه نیز در شهریور ۹۳ دستگیر شده و با اتهامی مشابه هنوز بلاتکلیف بوده و حکمی دریافت نکرده است.

با اینکه زندان ارومیه دارای بند زندانیان سیاسی است با اینحال تعدادی از این زندانیان به دلایل نامعلومی در بندهای دیگر زندان نگهداری میشوند، این زندانیان بارها با اعتراض و حتی اعتصاب غذا خواستار انتقال به بند سیاسی این زندان بوده اند اما در این مورد توفیقی حاصل نشده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.