احمد جنتی: عده‌ای در سطوح بالای مملکت ثروت‌های کلان را به خارج می‌برند

شنبه, 28ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

poul dollar

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، می‌گوید که «عده‌ای در سطوح بالای مملکت و برخی هم در بخش‌های خصوصی، ثروت‌های کلان مملکت را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند».

آیت‌الله جنتی روز ۲۷ فروردین در مراسم خطبه‌های نمازجمعه تهران گفته است: «نباید بگذارند راحت این پول‌های میلیاردی و میلیارد دلاری که معلوم نیست از کجا آورده‌اند، جمع کرده و خرج کنند».

دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، اشاره‌ای به مصادیق این سخنان خود نکرده است.

آقای جنتی قبلا هم اتهامات مشابهی علیه مخالفان خود بیان کرده بود.

از جمله در مرداد سال ۱۳۸۹ گفته بود «سند» دارد که نشان می‌دهد «سران فتنه از سعودی‌ها یک میلیارد دلار پول گرفتند».

او همچنین گفته بود که سعودی‌ها «به نمایندگی از آمریکا» قرار بود «۵۰ میلیارد دلار دیگر در صورت انقراض نظام» به «سران فتنه» بدهند.

«سران فتنه» عنوانی است که رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های نزدیک به او، به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ داده‌اند.

آقایان موسوی و کروبی در واکنش به آن سخنان آقای جنتی، در نامه‌ای به مراجع تقلید شیعه نوشتند که احمد جنتی «به خاطر کهولت سنی، قوه ادراک و ذهنی» خود را از دست داده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان روز جمعه خود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «خار چشم عده‌ای» دانسته که «در سخنرانی‌های خود نیش خود را به آن می‌زنند».

احمد جنتی گفته است: «اگر سپاه، بسیج و بچه‌های حزب‌الله و آنهایی که در هر صورتی اعلام حضور می‌کنند، نباشند، پس چه کسانی می‌خواهند توطئه‌ها را خنثی و مملکت را حفظ کنند».

دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران همچنین از شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران نیز انتقاد کرده است.

آقای جنتی از جمله گفته که «این همه دانشجو و فارغ‌التحصیل داریم، چرا ما باید تولید کمی داشته باشیم؟ چرا جلوی قاچاق گرفته نمی‌شود؟».

او همچنین بیکاری را «درد بی‌درمان» توصیف کرده و افزوده است: «چرا آمارهای طلاق هر روز افزایش می‌یابد، چرا قاچاق به این میزان وارد مملکت می‌شود؟»
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.