روحانی: ارتش متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست، متعلق به ملت است

یکشنبه, 29ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

شاهرخ بهزادی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم سی و هشتمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یک شنبه در مراسم سی و هشتمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی گفت که ارتش به کل ملت ایران تعلق دارد و ارتش متعلق به جناح و یا حزب خاصی، یا این گروه و آن گروه و این قوم و آن قوم نیست. حسن روحانی تأکید کرد بین ملت، دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود ندارد و ما همه انگشتان یک دست هستیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همه یک هدف واحد را دنبال می کنیم و دیپلماسی ما همانند نیروهای مسلح یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن امنیت ملی، اقتدار کشور و ثبات و توسعه در کشور است. او گفت در یک دست ما کتاب، منطق و تدبیر و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را در کنار هم می بینیم. در واقع قدرت نرم و قدرت سخت و قدرت سرد و گرم ما در کنار هم هستند.

حسن روحانی در این راستا گفت: وجود نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزین دست به سوی منافع ملی ما دراز کردند آن دست قطع و تجاوز دفع شود. دیپلماسی ما نیز در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است . او گفت: همان طور که نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس از جمهوری اسلامی دفاع کردند، دیپلمات‌های ما هم در صحنه مذاکرات نه در برابر یک کشور معمولی، بلکه در برابر قدرت‌های جهانی با کمال شهامت، ایمان و اقتدار از کشورمان دفاع کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : دشمن فکر نکند در میان ملت، دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، ما همه اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می کنیم.

روحانی همچنین گفت: به توطئه گران می گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی، شرقی ما است و نه علیه همسایگان شمالی و غربی ما؛ قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی و به معنای بازدارندگی فعال است.

از: ار اف ای

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.