کاهش ۱۱ درصدی وسعت جنگل‌های ایران

چهارشنبه, 1ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

jangal

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران در مورد “بحران‌های جدی” زیست‌محیطی هشدار داد. او در این رابطه از نابودی بخشی از جنگل‌ها، کاهش آب‌های تجدیدپذیر، عدم تفکیک زباله، عدم استفاده مناسب از نزولات جوی و تولید پسماند سخن گفت.

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۲۰ آوریل / ۱ اردیبهشت) در “کنفرانس ملی حفاظت محیط زیست” اعلام کرد: «۱۱ درصد وسعت جنگل‌های کشور در ۴۰ سال گذشته کاهش یافته است.»

تابش در این کنفرانس که با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان محیط زیست در تهران برگزار شد، اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه ارائه نکرد، اما در مورد وضعیت نامناسب محیط زیست در ایران هشدار داد.

او در این راستا از جمله به کاهش آب‌های تجدیدپذیر، عدم تفکیک زباله، عدم استفاده مناسب از نزولات جوی و تولید پسماند اشاره کرد. تابش گفت: «اگر چاره‌جویی درست در این زمینه صورت نگیرد، با بحران‌های جدی در کشور مواجه خواهیم شد.»

مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی

به گفته رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، میزان بارش نزولات جوی سالانه ۴۰۰ میلیارد متر مکعب است که ۳۰۰ میلیارد مترمکعب آن به دلیل تبخیر از دسترس خارج شده و ۹۰ درصد باقیمانده نیز با بهره‌وری پایین در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

تابش همچنین اظهار داشت که میزان فرسایش خاک در ایران ۶ برابر شاخص جهانی است.

به اعتقاد این نماینده مجلس حفاظت از محیط زیست به خاطر وجود فقر اقتصادی و فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۴ اعلام کرد که در چند سال گذشته میزان فقر در کشور افزایش یافته است. به گفته میدری ۲۸ درصد جامعه ایران فقیر به شمار می‌روند.

پیشتر نیز حسین راغفر، کارشناس اقتصادی، گفته بود که ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
از: دویچه وله
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.