اوباما در ریاض: با وجود توافق هسته‌ای همچنان نگران رفتار ایران هستیم

پنجشنبه, 2ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان گفت که با وجود توافق هسته‌ای، “نگرانی‌های جدی” آمریکا و متحدانش در منطقه از رفتارهای ایران همچنان ادامه دارد.

آقای اوباما ایران را به “اقدامات بی‌ثبات‌کننده” در منطقه متهم کرد اما در عین حال گفت که هیچ کشوری مایل به درگیر شدن با ایران نیست.

رئیس جمهور آمریکا وعده داد که با “ستیزه‌جویی خارجی” علیه کشورهای عربی و متحدان منطقه‌ای آمریکا برخورد خواهد کرد.
آقای اوباما در شرایطی برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به ریاض سفر کرده که اختلاف‌ میان آمریکا و عربستان بر سر ایران تشدید شده است.

عربستان که به دلیل حمله به اماکن دیپلماتیکش در تهران و مشهد روابط خود را با ایران قطع کرده، همراه با دیگر متحدان منطقه‌ای خود تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی از جمله یمن و بحرین و سوریه متهم می‌کند. اتهامی که ایران آن را رد می‌کند.

از سوی دیگر دولت آمریکا با وجود ابراز نگرانی از رفتار ایران، خواهان فرصت دادن به توافق هسته‌ای و موقعیتی است که بعد از آن برای تعامل با ایران به وجود آمده است.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود در پایان اجلاس شورای همکاری خلیج فارس گفت: “واقعیت درباره آمریکا و شورای همکاری این است که مثل همه متحدان و دوستان دیگر ما در هر مقطع زمانی اختلافاتی هم بین ما وجود دارد”.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.