پدر امیر امیر‌قلی: شرایط امیر وخیم است

شنبه, 4ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

pedar mir gholi 300x191

امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی زندان اوین که در اعتراض به شرایط نگهداری اش در سیزدهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد، دچار افت فشار، کاهش وزن و تحلیل وضعیت جسمانی شده است. عباس امیرقلی پدر این زندانی با اعلام این‌که خواسته فرزندش قانونی است، از مسئولین خواست تا از روی انسان‌دوستی به خواسته‌اش رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر امیرقلی فعال چپ گرا و زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین است که در اعتراض به شرایط نگهداری اش از صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.

عباس امیرقلی، پدر این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا در گفتگو با گزارشگر هرانا در مورد وضعیت جسمانی پسرش گفت: “روز چهارشنبه به ملاقاتش رفتیم. وضعیت جسمانی اش افت کرده و از نظر قوای بدنی حدود ۱۰ کیلو وزن کم کرده است. فشارش ۹ روی ۶ است و شرایطش هم وخیم است. در این دو روز بعد از ملاقات نیز در تماس های تلفنی از صدایش تشخیص می دهیم صدای مناسبی نیست و نشان می دهد نیروی جسمانی در حال تحلیل است. همچنین امیر گفته اگر به کارم رسیدگی نکنند دست به اعتصاب غذای تر هم خواهد زد.”

آقای امیرقلی همچنین در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولین زندان در این رابطه اقدامی کرده اند خاطر نشان کرد: “هیچیک از مسئولین برای بررسی خواسته هایش به وی مراجعه نکرده اند. امیدواریم مسئولین از نظر انسان‌دوستانه به مسائل نگاه کنند. و از روی بشر دوستی مراجعه کنند و ببینند چه می خواهد. آیا خواسته های قانونی یک متهم دلیل بر این است که به آنها رسیدگی نشود؟ امیر درخواستی خلاف قانون ندارد. و اگر قانونی است بایستی به آن رسیدگی شود. و مسئولین کشوری که قانون را رعایت نمی کنند بایستی به دلیل عدم رعایت قانون به زندان بروند. اگر قرار است کسی به خاطر عدم رعایت قانون به زندان برود، آقایان نیز باید به زندان بروند.”

امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، در دی‌ماه ۱۳۹۴ به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات و با تجمیع جرائم، حداکثر هفت سال و نیم از این مجازات قابلیت اجرا دارد. پرونده وی تاکنون جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است.

پیش‌تر، پدر این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفته بود: “امیر در بند هشت زندان اوین است که اکثر زندانیان آن خارجی هستند. وی به علت نامناسب بودن شرایط بهداشتی و در خطر بودن سلامت خود از جمله همزیستی اجباری با زندانیان دارای بیماریهای عفونتی همچون ایدز و هپاتیت بارها درخواست انتقال از این بند بر اساس اصل تفکیک جرائم را نموده است.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.