وخامت حال افشین سهراب‌زاده و ممانعت از اعزام وی

یکشنبه, 5ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

afshin-sohrabzadeh-2-300x191

روز جمعه سوم اردیبهشت افشین سهراب‌زاده در پی وخامت اوضاع به بهداری زندان منتقل شد و پزشک بهداری نامه اعزام وی را صادر کرد اما مسئولین حفاظت زندان میناب از اعزام وی جلوگیری کردند. این اقدام موجب اعتراض زندانیان و حتی مسئول بند مربوط شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی مبتلا به سرطان و تبعید شده به زندان میناب که پیش از این به مدت ده روز در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده بود روز جمعه سوم اردیبهشت ماه در پی وخامت حالش به بهداری منتقل شد.
پزشک زندان نامه اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان را صادر نمود اما هنگام اعزام، مسئولین حفاظت زندان میناب به نامهاى آقایان «صالح دارسی» و «شیرگیر» از اعزام وی جلوگیری کردند.

این اقدام موجب اعتراض زندانیان شد و حتی مسئول بند مربوط به مسئول حفاظت گفت “من نمی توانم این زندانی را قبول کنم چراکه خونریزی دارد و امکان مرگ وی وجود دارد”.

در پى این واقعه مسئول بند با خانواده افشین تماس گرفته و به آن ها گفته است حال افشین بسیار وخیم است و سعی کنید کاری برایش انجام دهید اینجا هیچ اقدامی برای او انجام نمی دهند.

شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می برد.

هرانا پیش تر گزارش کرده بود علیرغم پیگیری های خانواده سهراب زاده اوایل تابستان سال ۹۴ با پرداخت مبلغ ۴ میلیون تومان، این زندانی جهت درمان پزشکی به زندان اوین منتقل شده بود، پس از چند ماه و بدون هیچ رسیدگی پزشکی به وضعیت وی به علت بالا بودن هزینه درمان (حدود ۷۰ میلیون تومان) و عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط خانواده وی به زندان میناب بازگزدانده شد، بازگرداندن این زندانی به محل سابق نیز برای خانواده اش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه در پی آورد.

به گفته ی نزدیکان این زندانی، آقای سهراب زاده در حین بازجویی توسط ماموران اطلاعات کامیاران مورد ضرب وشتم قرارگرفته که این ضرب و شتم ها منجر به پارگی فتق و شکستگی بینی و مشکلاتی از ناحیه مثانه شده است، وی به این خاطر در دو دوره ی تقریبا ده روزه در بیمارستان سنندج بستری شد.

افشین سهراب زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.

سال ۹۳ خانواده وی اقدام به تودیع ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه جهت اعزام وی به مرخصی کردند که با عدم موافقت زندان میناب مواجه شد، آنها مجددا در سال ۹۴ نیز جهت گرفتن مرخصی افشین سهراب زاده با گذاشتن سند درخواست مرخصی کردند که تاکنون با توجه به عدم موافقت مقامات زندان و دادستانی میناب، نتیجه ای در بر نداشته است.

لازم به یادآوری است با وجود هزینه های بالای درمان و دارو و ناتوانی خانواده ی افشین سهراب زاده در پرداخت هزینه ها، این زندانی به دلیل ضبط مدارک شناسایی اش در زمان بازداشت از داشتن بیمه نیز محروم مانده است.

افشین سهراب زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ در نزدیکی سد گاوشان واقع در جاده سنندج-کامیاران در اتوبوس در حال حرکت به اتهام فرار از کشور جهت عضویت در یکی از احزاب کرد توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شد.

گفتنی است که سهراب زاده بعد از اتمام بازجویی ها در اداره‌ اطلاعات شهر کامیاران ، به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از آن در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.

افشین سهراب زاده در یک دادگاه ۵ دقیقه‌ای در شعبه ۲ دادگاه سنندج به ریاست قاضی طیاری به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. حکم وی توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.